۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۴۴۹۵۶
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان:

تبیین حقایق و دفع شبهات از وظایف اصلی حوزه علمیه است

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب و روحانیان، گفت: جامعه به تبیین حقایق و دفع شبهات نیاز دارد و یقین داشته باشید امروز جامعه بین‌الملل و جامعه درونی ما و خانواده‌ها دست نیاز به‌سوی حوزه‌های علمیه دراز کرده‌اند.
حجت الاسلام اسفندیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: پیامبران آمده‌اند تا دست دیگران را بگیرند و در مسیر توحید قرار دهند.

وی ادامه داد: طلبه و روحانی نیز همین وظیفه را بر عهده دارد؛ لکن قبل از رسیدن به این مسیر ابتدا باید خودش را در این مسیر قرار دهد وگرنه مانند ماشینی که از مسیر منحرف است هرچقدر گاز دهد و سرعت داشته باشد بیشتر منحرف می‌شود.

حجت‌الاسلام اسفندیاری تصریح کرد: خود انسان باید اولاً از نظر علمی رفتاری و گفتاری به حدی برسد که یقین داشته باشد که در این مسیر قرار دارد و بعد دست دیگران را بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه علمیه، اظهار کرد: در زمان معصومین و بعد معصومین مهم‌ترین و دقیق‌ترین و علمی‌ترین آثار پژوهشی را در حوزه‌های علمیه می‌بینیم.

حجت‌الاسلام اسفندیاری ادامه داد: خدمتی که حوزه علمیه به علوم به‌ویژه علوم انسانی و اسلامی انجام داده از دیرباز مشخص است؛ به‌گونه‌ای که حتی در کشورهای اروپایی کتاب‌های برخی از دانشمندان عمدتاً حوزوی بود؛ مثل حکمت اشراق فلسفه صدرا و ابن‌سینا و فقه که نیازی به گفتن نیست.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما در حوزه علمیه اولاً نیازهای معنوی خودمان، سپس جامعه و بعد از آن بین‌الملل را برطرف می‌کنیم، تصریح کرد: جامعه به تبیین حقایق و دفع شبهات نیاز دارد و یقین داشته باشید امروز جامعه بین‌الملل و جامعه درونی ما و خانواده‌ها دست نیاز به‌سوی حوزه‌های علمیه دراز کرده‌اند و باید شما طلبه‌های بزرگوار بتوانید در سبک زندگی خودتان اسوه و الگو باشید تا دیگران؛ یعنی اقوام و آشنایان و کسانی که شما راه می‌شناسند وقتی سبک زندگی شما را می‌بینند به طلبه‌ها اعتقاد پیدا کنند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری خطاب به طلاب افزود: در شبهه پراکنی ها پاسخگو شما باشید و خودتان نیازهای اولیه و ثانویه و نیازهای بعدی جامعه را پاسخ دهید؛ زیرا اگر خودتان پاسخ ندهید یقیناً مشکل پیش می‌آید./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات