۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۴۸۶۴۲
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

بصیرت لازمه جلوگیری از فتنه های جدید است

مسؤول بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان گفت: رهبر معظم انقلاب نقاط کور در فتنه ها و دسیسه ها را با تدبیر و درایت خود روشن و معرفی کرده اند و تنها تبعیت از ولی فقیه است که می تواند راهگشای حل معضلات کنونی جامعه باشد.
مهدوی ارفع

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: جریان های داخلی و خارجی معاند با انقلاب اسلامی همه تلاش خود را به کار بسته اند تا جامعه و نظام اسلامی ما را به سمت انزوا و نابودی سوق دهند، اما به لطف خدا همه این تلاش ها با همبستگی و بصیرت مردم ناکام خواهد ماند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان بصیرت، هوشیاری و بیداری مردم در مقطع کنونی را مهم تر از هر زمان دیگری دانست و افزود: عموم مردم و به ویژه جوانان باید اهمیت حرکت هایی چون حماسه 9 دی را درک کنند و از ابعاد مختلف آن آگاهی یابند تا از غفلت ها، بروز توطئه ها و فتنه های جدید جلوگیری به عمل آید.

مسؤول بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان با بیان این که سردمداران استکبار جهانی در برنامه خود برای نابودی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی مداومت دارند، گفت: بر همین اساس ما نیز باید در مقابله و مبارزه خود با فتنه ها و دسیسه های آن ها استقامت و مداومت داشته باشیم.

وی بصیرت را دارای ابعاد مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: به طور کلی بصیرت یعنی این که جایگاه خود و وضعیت زمانه را بشناسیم، فعالیت ها و اقدامات دشمن را رصد و تحلیل کنیم و در میدان دشمن و با قواعد او بازی نکنیم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دشمن حساب ویژه ای روی نقاط ضعف جامعه ما باز کرده است و می خواهد آن ها را پلی برای رسیدن به مقاصد شوم خود قرار دهد، بنابراین باید این نقاط ضعف را به حداقل برسانیم و در همه تصمیمات خود مد نظر داشته باشیم که آیا دشمن از تصمیم ما سود می برد یا خیر؟!

وی افزود: اسلام ناب از دیرباز با فتنه های مختلفی درگیر بوده است چنانچه این وقایع به درستی ثبت و تحلیل نشوند، دشمن بعد از مدتی اقدام به تحریف آن ها خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت حرکت بصیرتی و تاریخی مردم در 9 دی 88، گفت: این یک حرکت عمومی و فراگیر بود و مردم یک بار دیگر به دشمنان اسلام و جریان های ضدانقلاب و منحرف پاسخ دندان شکنی دادند. زوایای مختلف فتنه 88 باید به درستی تحلیل و تبیین شود تا از تحریف آن جلوگیری به عمل آید.

وی مخلوط شدن حق و باطل را خاصیت فتنه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب به دلیل اهمیت موضوع فتنه 88 تأکید دارند که همه ساله این موضوع را موشکافانه مورد تحلیل قرار ‌دهند، چرا که فتنه 88 یک اختلاف، واقعه و یا حادثه نبوده، بلکه فتنه ‌ای بزرگ با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی تبیین و بازگو کردن دسیسه های دشمن را از وظایف دینی طلاب قلمداد کرد و ابراز داشت: این وظیفه ملی و دینی ما است که دسیسه ‌های دشمن را برای مردم بازگو و تبیین کنیم و آنها را از فتنه‌ های دشمنان آگاه سازیم تا دید مردم نسبت به انگیزه و عقیده استکبار جهانی روشن شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان با بیان این که ولایت فقیه همواره در فتنه ها بصیرت بخش و سنگر جامعه ما بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب نقاط کور در فتنه ها و دسیسه ها را با تدبیر و درایت خود روشن و معرفی کرده اند و تنها تبعیت از ولی فقیه است که می تواند راهگشای حل معضلات کنونی جامعه باشد./820/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات