۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۵۴۱۱۹

برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی ویژه طلاب آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعامل این مرکز با نهادهای حوزوی در استان، گفت: در این راستا دوره‌های مختلف قرآنی ویژه طلاب برگزار شده است.
رحیم وظیفه‌شعاع، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم وظیفه‌شعاع، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: تمامی برنامه‌های مؤسسه به صورت مردمی و با حمایت خیرین اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که خود را مسؤول تحقق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم در کشور می دانیم، خاطرنشان کرد: مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در این زمینه همه توان خود را گذاشته است، چنانکخ در طول سالیان گذشته بیش از 400 حافظ قرآن کریم در مراکز مختلف مؤسسه تربیت شده اند.

وظیفه‌شعاع تحقق جامعه قرآنی را گسترش مؤسسات و نهادهای مردمی فعال در امور قرآنی دانست و گفت: مؤسسه مهد قرآن استان از سال 1382 و در راستای تحقق اهداف ملی در زمینه تدبر در آیات قرآن کریم، برنامه‌های گسترده‌ای را آغاز کرد و از سال 1385 دوره‌های آموزشی سیره عملی معصومین و اهل بیت(ع) شروع شده است.

وی با بیان این‌که این دوره‌های آموزشی برای اولین بار در کشور و با مشارکت نهادهای حوزوی و روحانیان برجسته استان اجرایی می‌شود، بیان کرد: تعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی با نهادهای حوزوی استان در عالی‌ترین سطح قرار دارد، چنانکه در این راستا دوره‌های مختلف قرآنی ویژه طلاب برگزار شده است.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تاکنون بیش از 170 هزار نفر در سراسر استان از کلاس‌های مهد قرآن استفاده کرده‌اند، که بخش قابل توجهی از این تعداد امروز به عنوان مربی در مراکز مختلف مؤسسه و یا دیگر نهادهای فعال قرآنی مشغول به کار هستند.

وظیفه‌شعاع با اشاره به این‌که نظام آموزشی مهد قرآن در 12 ترم از مرحله مقدماتی تا تدبر سه جزء قرآن‌کریم طراحی شده است، گفت: اگر اعتقاد داریم که انقلاب مردمی ایران، نشأت گرفته از ارزش‌ها و باورهای دینی و قرآنی بوده است، باید در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

گقتنی است، در پایان این همایش بیش از ۱۷۵ حافظ قرآن کریم که شامل 6 حافظ کل و ۱۹ حافظ 20 جزء و مابقی حافظ اجزای یک تا 20 جزء قرآن بودن، مورد تجلیل قرار گرفتند، ضمن این‌که هفته گذشته ۱۸۰ حافظ قرآن کریم در روستای کجوار و ۳۰ حافظ روستای مایان‌سفلی با حضور نماینده ولی فقیه در استان تقدیر شده بودند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات