۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۵۴۳۹۹
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

شبهه افکنی دشمن برای جدا کردن مردم از اسلام و انقلاب است

استاد حوزه با بیان این که از داخل و خارج مانند رگبار شبهه ایجاد شده و فتنه انگیزی می شود، گفت: امروزه فتنه هایی علیه قرآن و معارف و اعتقادات انجام می شود و دنیا در حال شبهه افکنی و فتنه انگیزی است تا ما را از دین اسلام نام و نظام جدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر گفت: زندگی ملت قبل از انقلاب شب تاریک بود اما خدا از روح خود بر کالبد جامعه دمید و شب تار به طلوع فجر تبدیل شد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: حضرت به یکی از اصحاب فرمودند دیری نمی گذرد که دنیا پر از شبهه می شود و در آن زمان امام هدایت در دسترس نخواهد بود و کسی از شبهات نجات پیدا نمی کند مگر این که دعای غریق بخواند.

استاد حوزه علمیه با طرح این سؤال که آیا در حال غرق شدن هستیم که دعای غریق بخوانیم، اظهار داشت: حضرت با توجه به شرایط می فرماید انسان در زمانی در شبهات غرق می شود باید دعای غریق بخواند، باید فکر کنیم که چه شده زمانی که امام در دسترس نیست باید دعای غریق خوانده شود.

وی ادامه داد: یکی از علمای بزرگ می گفت 20 هزار شبهه درباره زندگی و دین ما ایجاد شده است تا افراد را دچار تردید کنند، امام رضا(ع) به اصحاب فرمود فتنه سختی در آینده پدید می آید که خوبان هم در آن می افتند، حضرت فرمود این فتنه زمانی صورت می گیرد که چهارمین فرزند مرا گم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که از داخل و خارج مانند رگبار شبهه ایجاد شده و فتنه انگیزی می شود، ابراز داشت: امروزه فتنه هایی علیه قرآن و معارف و اعتقادات انجام می شود و دنیا در حال شبهه افکنی و فتنه انگیزی است تا ما را از دین اسلام ناب و نظام جدا کنند.

وی عنوان کرد:  امروزه باید باید با سرلوحه قرار دادن فرمایشات قرآن و اهل بیت(ع) و با اقتدا به رهبر معظم انقلاب و مراجع هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که دشمنان با شبهه پراکنی علیه اسلام ناب محمدی، جامعه را از دین و معارف جدا کنند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات