۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۶۱۲۶
استاد حوزه علمیه آذربایجان:

شیعه واقعی باید خطبه فدکیه را مطالعه کند

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: اگر خود را شیعه واقعی می دانیم، باید خطبه فدکیه آن حضرت را بارها مطالعه کنیم و به حقایق تاریخی آگاه باشیم، بدانیم که انحراف امت اسلامی از غفلت در واقعه غدیر آغاز شده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید باقری بنابی، استاد حوزه علمیه آذربایجان امشب در مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با تشریح وقایع دوران صدر اسلام و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: انحراف امت اسلامی در آن سال‌ها به قدری عمیق شد که شاهد هتک حرمت دخت رسول الله بوده ایم.

وی با اشاره به احادیث و روایات متعدد وارده مبنی بر جایگاه، عظمت و منزلت حضرت فاطمه در دنیا و آخرت خاطرنشان کرد: آن بانوی مکرم اسلام از چنان مقام و منزلتی برخوردار هستند که در روز جزا محبان اهل بیت عصمت و طهارت را شفاعت خواهد کرد؛ با این حال چرا امت اسلامی پس از رحلت رسول اکرم(ص) با آن حضرت برخورد مناسبی نداشت؛ جای بررسی دارد.

این خطیب برجسته تبریز با بیان این‌که مصائب حضرت فاطمه‌ زهرا(س) در جریان غصب خلافت مولای متقیان و باغ فدک کاملا مشهود است، افزود: دخت نبی مکرم اسلام(س) که سوره کوثر در شأن و منزلت آن بزرگوار نازل شده است، مدافع حقیقی حریم ولایت و امامت بود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که ایام فاطمیه نباید تنها به عزاداری و سوگواری در رثای آن حضرت سپری شود، تصریح کرد: اگر خود را شیعه واقعی می دانیم، باید خطبه فدکیه آن حضرت را بارها مطالعه کنیم و به حقایق تاریخی آگاه باشیم، بدانیم که انحراف امت اسلامی از غفلت در واقعه غدیر آغاز شده است.

وی با بیان این‌که واقعه عاشورا نیز در ادامه انحرافات امت اسلامی و فراموشی حقانیت مولای متقیان در غدیر خم حادث شده است، افزود: این‌که گفته می‌شود ریشه‌ عاشورا در فاطمیه است، عین حقیقت می باشد؛ جسارت و انحراف امت رسول الله به جایی رسید که نواده رسول اکرم(ص) را به شدیدترین شکل ممکن به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به سیره و سنت اهل بیت عصمت و طهارت شد و گفت: شأن و منزلت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) به قدری والاست که اهل بیت عصمت و طهارت در جاهای مختلف فرموده‌اند؛ مادرمان زهرا الگوی ماست؛ بنابراین اگر خود را شیعه می دانیم باید به مکتب فاطمی تأسی کنیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات