۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۷۲۶
امام جمعه تبریز:

فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت جامعه را گرفتار مصیبت می‌کند

حجت الاسلام‌ والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که فرهنگ ایثار، شهادت و آموزه‌های دینی نجات‌بخش جامعه بشری است، گفت: فاصله گرفتن از فرهنگ شهدا جامعه را گرفتار مصیبت می‌کند.
حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند، روز شهید ترتیب یافت، اظهار داشت: تجلیل از خانواده‌ها‌ی شهدا تجلیل از یک فرد نیست، بلکه تکریم شعائر اسلامی است.

وی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت باید در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: برای دلجویی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا نباید به دنبال مناسبت و بهانه باشیم، البته بسیاری از خانواده‌ها توقعی ندارند، همین که از آنها یاد شود و مورد تفقد قرار گیرند؛ کفایت می‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره عنایت ویژه نسبت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته‌اند، خاطرنشان کرد: معظم‌له با وجود دغدغه‌های مهم و کلانی که دارند؛ فرصتی برای دیدار با خانواده‌های شهدا اختصاص می‌دهند، که همین نگاه ایشان بر توجه به خانواده های شهدا تأکید دارد.

حجت الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که عمل به توصیه‌های مهم شهدا راه نجات کشور از مصائب و مشکلات کنونی است، تصریح کرد: فرهنگ ایثار، شهادت و آموزه‌های دینی نجات‌بخش جامعه بشری است، در مقابل فاصله گرفتن از فرهنگ شهدا جامعه را گرفتار مصیبت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که جامعه پیشرو با الگوپذیری از مجاهدان، مفاخر و نخبگان خود حرکت مستمر و رو به تعالی خواهد شد، افزود: وظیفه‌ ما عمل به توصیه شهداست، در این صورت هر روز برای ما روز شهید خواهد بود، این روزها نیز صرفا بهانه‌ای برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهداست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزاری یادواره‌های شهدا در نقاط مختلف شهری و روستایی را اقدامی ارزشمند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: اردوهای راهیان نور نیز حرکتی فاخر است که در طول سال‌های گذشته توانسته اثرگذاری عمیق و ماندگاری در نسل جوان جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مجالس منتسب به شهدا همواره با ذکر اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه مکتب عاشورا همراه است، ابراز کرد: در شرایطی که عده‌ای به دنبال فراموشی مرام، مسلک و آرمان شهدا در جامعه هستند، وظیفه ماست که با برگزاری باشکوه‌ مجالس شهدا، اجازه ندهیم؛ اعتقادات اصیل دینی و شیعی مهجور واقع شوند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات