۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۶۲۲۱۷

کنگره بزرگداشت آیت الله اهری برگزار شد

همزمان با زادروز آیت الله شیخ احمد آقا اهری علمای برجسته منطقه ارسباران کنگره‌ای در شهرستان اهر برگزار شد.
آیت الله شیخ احمد آقا اهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز ولادت آیت الله شیخ احمد آقا اهری از مراجع تقلید و علمای معاصر منطقه ارسباران و آذربایجان، کنگره بزرگداشتی به همت شورای فرهنگ عمومی و حوزه علمیه شهرستان اهر در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام علی حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در حاشیه این کنگره؛ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که آثار و اندیشه‌های آن عالم ربانی در منطقه ارسباران ماندگار است، اظهار داشت: امروز شاگردان مرحوم آیت الله اهری، هر یک جزء اساتید برجسته حوزه علمیه آذربایجان به شمار می‌روند.

وی با بیان این‌که آیت الله اهری از اندیشمندان و عالمان عامل حوزه علمیه آذربایجان و اهر بوده است، گفت: آثار معنوی و برکات علمی حیات پربرکت آن عالم وارسته در حوزه‌های علمیه کاملا مشهود است؛ آیت الله اهری نماد زهد، اخلاق، تواضع، مردم‌داری و ادب بود و راه تربیت شاگردان فاضل و مهذب شب و روز نمی‌شناخت.

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که مرحوم آیت الله اهری همواره در کنار مردم و برای مردم تلاش می‌کرد، تصریح کرد: آیت الله اهری در همراهی با مبارزات ضدطاغوتی امام خمینی(ره) در منطقه پیشقدم بود، چنانکه در دوران تصویب لایحه انجمن‌های ولایتی و ایالتی در صف نخست مقابله قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که آیت‌الله‌ اهری هم‌زمان با نهضت مشروطه وارد تبریز شد و در کنار علما و مجاهدان نهضت قرار گرفت، گفت: او حامی نهضت شیخ محمد خیابانی بود و پس از شهادت شیخ مجلس یادبودی به یادش برگزار کرد، که نشان می‌دهد نه تنها در عرصه‌های فقهی بلکه در حوزه جهاد علیه استبداد نیز پیشگام بوده است.

وی در پایان با تأکید بر این‌که گرامیداشت یاد و خاطره مفاخر دینی امری مهم و ضروری است، افزود: سال گذشته شاهد برگزاری کنگره گرامیداشت آیت الله نجفی اهری بودیم و امسال مقدمات برگزاری این آئین در شورای فرهنگ عمومی مورد تصویب قرار گرفت که برنامه ریزی شده سالانه این سنت حسنه تداوم داشته باشد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات