۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۶۲۲۳۷
امام جمعه تبریز:

خوی اشرافی‌گری برخی مسؤولان مغایر با آرمان‌های انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اگر مسؤولی که زمانی علیه طاغوت جهاد کرده و اقدامات انقلابی داشته، امروز به خوی اشرافی‌گری دچار شود، روزی خود تبدیل به طاغوت خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز که در مدرس امام خمینی(ره) برگزار شد، به تشریح عوامل عزت، اقتدار و استقلال مسلمین از دیدگاه مبانی قرآنی و اسلامی پرداخت.

وی با بیان این‌که جدیت در تولید و کشاورزی، توجه به محیط زیست، قناعت در زندگی، دوری از تجمل‌گرایی و تشریفات، امیدواری به خدا و قطع امید از دیگران از جمله عوامل عزت مسلمانان است، اظهار داشت: عدم وابستگی به بیگانه مایه استقلال و موجب خودکفایی در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر ساده‌زیستی مردم به ویژه مسؤولان نظام گفت: اگر مسؤولی که زمانی علیه طاغوت جهاد کرده و اقدامات انقلابی داشته، امروز به خوی اشرافی‌گری دچار شود، روزی خود تبدیل به طاغوت خواهد شد.

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توجه مردم و مسؤولان به سفارش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، بدیهی است که امیدواری به برجام و برکات آن با وجود دشمنی‌های روزافزون غرب و آمریکا امری بیهوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: ایران اسلامی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم های ظالمانه استکبار تهدید می‌شود، اما این تحریم ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

وی افزایش تولید داخلی و ارتقای کیفیت آن را از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت رسالتی خطیر در تبیین و تشریح سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تشویق مردم به حمایت از کالای ایرانی بر عهده دارند؛ به عبارتی باید تحقق اقتصاد مقاومتی به گفتمانی عمومی جامعه تبدیل شود.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود با انتقاد از جنایت‌های آشکار و پنهان رژیم آل‌سعود در منطقه اظهار داشت: تجاوز چهارساله آل سعود به خاک یمن و شکست سیاست های سلطه جویانه این رژیم، نقض آشکار حقوق بشر بوده است؛ تمامی جنایت های ضدبشری آل سعود‌ با حمایت شیوخ مرتجع عربی منطقه و چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی واقع می شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات