۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۶۲۶۰۴
آیت الله مقتدایی:

تألیفات قاضی شوشتری ترجمه شوند

آیت الله مقتدایی با اشاره به مناظرات قاضی شوشتری در هندوستان، گفت: تألیفات این شهید ترجمه و در اختیار عموم قرار گیرند.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز، در همایش تکریم مقام علمی قاضی نورالله شوشتری در شوشتر ضرورت الگوگیری حوزه های علمیه از ایثار و فداکاری شیخ بزرگوار را خواستار شد و گفت: وی شهید راه امامت و ولایت است و ۱۳ سال در مشهد از محضر اساتید آن دیار تلمذ کرده و به اجتهاد دست یافت و متخصص در حدیث شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه شهید ثالث پس از آشوب هاب ازبک ها در مشهد رهسپار هندوستان شد، اظهار داشت: در بدو ورود به هندوستان به شیخ بهائی درباره ماندن در آن دیار نامه می نویسد و تقیه را آفت بزرگ در آن سرزمین برمی شمرد که سبب دور شدن فرزندان از مذهب امامیه می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: قاضی نورالله شوشتری ردای تقیه را کنار گذاشته و با سپاهی از برهان و دلیل برای نشر تشیع گام برداشت و مناظره مذهبی با مخالفان را یک اصل جهادی عنوان کرد.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه قاضی شوشتری پرچم آل محمد را در سرزمین هند برافراشت، افزود: وی در کتاب هایش با استدلال های قوی و برگزاری مناظرات متعدد مذهب تشیع را رواج داد.

وی به سخن بزرگان تشیع از قبیل علامه مجلسی و امینی درباره شهید ثالث و تألیفاتش اشاره و عنوان داشت: آثار این شهید بزرگوار از جمله احقاق الحق ترجمه شوند تا برای اجلاس سال ۹۸ چاپ و در اختیار عموم قرار گیرند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: احکام معتقدات دینی در مراجعه به آثار علامه از جمله احقاق الحق قابل برداشت است؛ زیرا این کتاب انسان را از سایر کتاب های کلامی بی نیاز می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علامه شوشتری از اقامه کنندگان مذهب تشیع در هندوشتان بود که در این راه سختی ها را تحمل و جان تقدیم کرد.

آیت الله مقتدایی افزود: همان خطری را که علامه شوشتری احساس کردند؛ امام راحل نیز داشت بنابراین باید جانانه از انقلاب اسلامی که با مدیریت امام و همراهی مردم حاصل شد، حمایت کنیم.

وی گفت: امروزه نظام اسلامی، رهبری و ولایت فقیه و روحانیت مورد هجمه قرار گرفته است./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات