۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۶۳۳۳۰
حجت الاسلام والمسلیمن مومنی:

گناه و معصیت مهمترین دلیل طولانی شدن دوران غیبت است

استاد حوزه علمیه طولانی شدن دوران غیبت را نتیجه گناه و معصیت مردم بیان کرد و گفت: تنها راه نجات انسان مومن از تهدیدات دوران غیبت تمسک و تبعیت از دستورات قرآن و عترت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه در سالروز میلاد با سعات منجی عالم بشریت در مسجد امیر(ع) گفت: به طور قطع برای رسیدن به مقصد اقتضائات و موانعی وجود دارد.

وی افزود: کشاورز هرگز بذر خود را در زمین سخت و خشک نمی‌پاشد زیرا می‌داند که بذر تنها در زمین شخم زده، نمناک و بی آفت رشد می‌کند بنابراین برای کاشت بذر توجه به فراهم کردن عوامل رشد و رفع موانع کشت امری لازم و ضروری است؛ تنها راه نجات انسان در دوران غیبت نیز تمسک و ارتباط با امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: ارتباط داشتن با امام زمان(عج) حتما به این نیست که حضوری باشد بلکه این اتصال به صورت درونی و قلبی نیز امکان پذیر است اما باید به این نکته توجه کنند که اتصال و ارتباط داشتن با امام زمان(عج) نیاز به رفع برخی موانع و فراهم آوردن بعضی اقتضائات دارد.

استاد حوزه علمیه تنها راه نجات در دوران غیبت را در ارتباط داشتن با امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: در عصر غیبت منتظران واقعی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند تا از مسیر حق منحرف نشوند و این امر تنها با اطاعت از دستورات الهی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) سفینة النجاه هستند، گفت: سالک طریق مهدوی به این مهم توجه دارد که باید رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند از این رو به همه دستورات الهی اعم از اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر و سایر فرایض الهی اهتمام ویژه دارد. انسان نمی‌تواند با خدا ارتباط نداشته باشد و مدعی ارتباط داشتن با امام عصر(عج) داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با استناد به روایات اهل بیت(ع)، تصریح کرد: طبق صریح روایات؛ نماز شب بسیار توصیه شده است، پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: اگر کسی بتواند نماز شب بخواند و نخواند از ما نیست؛ انسان هرگز نباید با اعضا و جوارحش گناهی را انجام دهد زیرا گناه مهمترین عامل غیبت امام زمان(عج) به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه تمسک به قرآن و عترت را تنها راه نجات انسان بیان کرد و اظهار داشت: رضایت امام معصوم ضامن کسب رضایت خداوند است. انسان اگر بخواهد امام عصر(عج) را از خود راضی کند باید به صورت جدی از گناه پرهیز کرده و واجبات الهی را انجام دهد و امام را حاضر و ناظر بر اعمال بداند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات