۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۳۵۵۲
امام جمعه بابل:

اربعین حسینی جهانی بودن مکتب اهل بیت را به اثبات رساند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره همبستگی و اتحاد میان محبان اهل بیت(ع) با نام سیدالشهدا(ع)، گفت: حضور هزاران زائر غیر شیعه و غیر مسلمان در مراسم اربعین حسینی نشان دهنده این است که این موضوع دیگر منحصر به تشیع نیست و به یک موضوع جهان شمول تبدیل شده است.
امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق امام جمعه بابل در دیدار رئیس دیوان وقفی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا با حجت الاسلام سید علاء الموسوی، رئیس دیوان وقفی شیعی عراق با بیان اهمیت و جایگاه همایش بزرگ اربعین حسینی، گفت: موضوع اربعین حسینی یک رویداد بی نظیر است که تحولی بزرگ در عرصه بیداری و حرکت آزادی خواهان و مستضعفان جهان ایجاد کرد.

وی افزود: موضوع پیاده روی اربعین و حضور بیش از 20 میلیون زائر در این پیاده روی در کنار پذیرایی و خدمت های عاشقانه به زائران، بیشتر به یک معجزه در قرن اخیر شبیه است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به محور بودن مردم عراق در این رویداد بی نظیر تاکید کرد و اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای محور بودن مردم عراق و تشکر ویژه ایشان از خدمت رسانی مجموعه های دولتی و مردمی عراق در مراسم اربعین حسینی نشان می دهد که عشق و علاقه به ساخت سیدالشهدا(ع) در عمق و جان مردم عراق برخاسته است و از این کشور در تمام عالم فراگیر شد.

امام جمعه بابل افزایش شتابان تعداد شرکت کنندگان از سراسر جهان برای حضور در مراسم معنوی پیاده روی اربعین را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حضور موکب های ایرانی برای همکاری و مساعدت با مردم عراق و برداشتن گوشه ای از بار سنگین مراسم بزرگ اربعین حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی محور بودن سیدالشهدا(ع) برای پیوند میان ملت های مختلف را یکی دیگر از معجزه های اربعین بیان کرد و گفت: حضور هزاران زائر غیر شیعی و غیر مسلمان در مراسم اربعین حسینی نشان دهنده این است که این موضوع دیگر منحصر به تشیع نیست و به این موضوع جهان شمول تبدیل شده است.

وی با اشاره به سابقه کهن مردم مازندران در عشق و علاقه به اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع)، افزود: ارادت به ساحت سیدالشهدا(ع) ریشه ای عمیق در اعتقاد و باورهای مردم مازندران دارد و این منطقه به دیار علویان به عنوان پناهگاه فرزندان امامان معصوم(ع) شهرت یافته است.

امام جمعه بابل با تقدیر از مساعدت مقام های عراقی برای ستاد اربعین راهیان کربلا و همکاری های آن ها در این زمینه، خاطرنشان کرد: سنگ تمام مسؤولان عراقی به ویژه دیوان وقفی شیعی عراق در مساعدت نسبت به ستاد اربعین راهیان کربلا و به ویژه زائران حسینی از استان مازندران موجب شد تا با همراهی جمعی از مسؤولان مازندران تقدیری حضوری از این اهتمام شما داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با دعوت از حجت الاسلام سیدعلاء الموسوی برای سفر به استان مازندران، تاکید کرد: امیدواریم سطح همکاری های میان مازندران به ویژه علما و روحانیت با دیوان وقفی شیعی عراق گسترده شود و نتایج حاصله خیر و برکت مضاعفی را برای جامعه شیعی دو کشور فراهم کند.

ایرانی ها بیشترین زائران اربعین غیر عراقی

در این دیدار حجت الاسلام سیدعلاء الموسوی با ابراز خرسندی از این دیدار، با اشاره به حضور تعداد زیاد زائران عتبات عالیات از ایران، گفت: وجود عتبه های مقدسه در عراق و سفر میلیون ها زائر ایرانی به عراق در کنار حضور زائران عراقی برای زیارت امام هشتم و امامزادگان واجب التعظیم در ایران، ظرفیت ها و بسترهای بالقوه و بالفعل معنوی زیادی را میان دو کشور فراهم کرده است.

وی حضور ایرانی ها را دارای بیشترین زائر اربعین بعد از مردم عراق بیان کرد و افزود: ما عمیقا بر این باور هستیم اراده الهی دل های میلیون ها عاشق را از سراسر جهان اسلام برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به سمت کربلا کشانده است و فرصت خدمت گزاری را برای ما فراهم نمود و ما شکرگزاری از این نعمت را تلاشی همه جانبه و با تمام وجود برای زائران می دانیم.

رئیس دیوان وقفی شیعی عراق ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا را از منسجم ترین و بهترین مجموعه های خدمت گذاری مردمی از ایران در ایام اربعین دانست و تصریح کرد: همه مردم عراق خادمان زائران سیدالشهدا(ع) محسوب می شوند و ما باید از شما که رنج هزاران کیلومتر را برای برپایی موکبی با نام مقدس فاطمه الزهرا(س) در شهر کربلا و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را به جان می خرید، تشکر ویژه داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از دعوت امام جمعه بابل برای حضور در استان مازندران، خاطر نشان کرد: به زودی با همراهی جمعی از مسؤولان عراقی برای افزایش سطح ارتباط و گسترش همکاری ها به شهرستان بابل سفر می کنیم و امیدواریم که این دیدارها فصل تازه ای را میان علما و مجموعه خدمتگزاران مکتب اهل بیت(ع) فراهم کند.

گفتنی است، در این دیدار حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسؤولان و خادمان ایرانی و عراقی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا حضور داشتند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات