۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۶۴۲۵۶
امام جمعه تبریز:

روزه‌داری تنها مختص دین مبین اسلام نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: روزه‌داری افزون بر اینکه یک فریضه الهی و واجب برای مسلمانان است می‌تواند فواید زیادی برای سلامت جسمی و روحی بدن هم داشته باشد.
همایش روزه و سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در سمینار «روزه و سلامت» که به همت مرکز پژوهش های بین رشته ای علوم سلامت و معارف منطقه دو کشور در تالار شهید شایانمهر دانشکده علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تمامی احکام اسلامی به صلاح بشریت است.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در مورد روزه‌داری خاطرنشان کرد: روزه افزون بر فواید بسیار معنوی؛ در سلامت شخص روزه دار نیز مؤثر است، همانگونه که امروز در بسیاری از دانشگاه‌های برجسته و مهم غرب در این باب تحقیقات بسیار صورت گرفته و روش‌های نوین روزه‌درمانی نیز به برخی بیماران توصیه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: روزه‌داری افزون بر اینکه یک فریضه الهی و واجب برای مسلمانان است می‌تواند فواید زیادی برای سلامت جسمی و روحی بدن هم داشته باشد.  آثار مثبت روزه‌داری از نظر جسمی در میان غربی‌ها هم شناخته شده است تا جایی که برخی از پزشکان استراتژی غذا نخوردن به مدت زمان مشخص را برای رفع برخی از بیماری‌ها تجویز می‌کنند.

امام جمعه تبریز افزود: احادیث بسیاری نیز با موضوع سلامت جسم با روزه‌داری وارد شده است که از جمله در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است؛ روزه روده ها را تنظیف می کند و انسان را از حرارت دوزخ دور می سازد، امروزه پزشکان نیز به این نتیجه رسیده اند روزه سموم بدن را دفع کرده و سبب کاهش ابتلا به سرطان می شود.

وی با تأکید بر این‌که سلامت جسم در سلامت روح و روان است، ادامه داد: روزه‌داری که تنها مختص به دین مبین اسلام نیست، موجب اعتلای روحیه معنوی و معرفتی فرد روزه‌دار می‌شود، به عبارت دیگر روزه چشمه رحمت الهی را جاری کرده و در میدان صبر روح انسان را استوار می سازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که روزه زیبا کننده چهره شخصیت انسان در پرتو عبادت است، افزود: فواید روزه گرفتن از نظر پزشکی و علمی به اثبات رسیده است؛ از جمله این فواید می‌توان به سم زدایی، کاهش فشار خون، برطرف شدن بیماری های التهابی، کاهش قند خون، تجزیه چربی ها و... اشاره کرد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات