۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۵۱۶
آیت الله طبرسی:

بصیرت و زمان شناسی شاخصه علمای شیعه است

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما همواره پشتیبان حقیقی دین و اسلام ناب بودند، گفت: در طول تاریخ علما و روحانیت با هوشیاری، بصیرت و زمان شناسی توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی کردند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در کنگره آیت الله شیخ حسین محمدی لایینی، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری که در مصلی امام خمینی(ره) نکا برگزار شد، گفت: هدایت و رهبری اهل بیت(ع) و در ادامه راهشان نیز هدایت های علما و روحانیت در طول تاریخ موجب شد تا در برابر طاغوت و طاغوتیان پیروز شویم.

وی با بیان این که عزت و عظمت امروز اسلام و انقلاب را مدیون و مرهون مجاهدت های علما و روحانیان در طول تاریخ هستیم، افزود: باید بیش از پیش به تبیین نقش آفرینی علما و فقهای دینی در ادوار مختلف تاریخ پرداخته شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خداگرایی و مردم داری از جمله ویژگی های مهم ائمه اطهار(ع) در برابر مردم بود، خاطرنشان کرد: علما و روحانیت نیز همانند ائمه اطهار(ع) و با تأسی از همان خط و فکر در مسیر خدمت به مردم تلاش می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که روحانیت همواره پشتیبان مردم بوده اند، تصریح کرد: یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم روحانیت شیعه همراهی و همگامی با مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما همواره پشتیبان حقیقی دین و اسلام ناب بودند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ علما و روحانیت با هوشیاری، بصیرت، شناخت و زمان شناسی بالا توطئه ها و نقشه های دشمنان خنثی کردند.

امام جمعه ساری، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی اسلامی و بر گرفته از نهضت حسینی دانست و بیان داشت: این انقلاب دینی با رهبری امام خمینی(ره) در مسیر تعالی قرار گرفت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورد.

آیت الله طبرسی با بیان این که مردم مازندران همواره با تبعیت از روحانیت قبل و بعد از انقلاب مجاهدت های فراوانی را برای حفظ دین اسلام انجام دادند، تصریح کرد: این مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همگام و همراه با روحانیت در هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند.

امام جمعه ساری به تقدیم حدود 400 شهید روحانی در هشت سال دفاع مقدس از سوی مردم مازندران اشاره کرد و گفت: این تعداد شهید روحانی افتخاری برای مردم مازندران و بیانگر اهتمام علما و روحانیت به مجاهدت در راه خدا در کنار ترویج دین است.

نماینده مردم مازندران در مجبس خبرگان رهبری با اشاره به این که این استان دارای علمای تأثیرگذاری است که نقش محوری در عرصه های مختلف انقلاب داشتند، افزود: آیت الله محمدی لایینی (ره) یکی از این افراد مؤثر در انقلاب و بعد از انقلاب و دفاع از دین از شرق مازندران و از شهرستان نکا است.

آیت الله طبرسی در ادامه افزود: این عالم بزرگوار ساده زیستی و مردم داری را در دستور کار خود داشتند و عبد صالح خدا بود و در جامعه ماندگار شدند.

وی بر ضرورت بهره گیری از سیره عملی و سبک زندگی علما از سوی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: امروز حرکت در مسیر ولایت و رهبری از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه جامعه ما باشد و در این مسیر هوشیارانه رفتار کنیم./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات