۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۶۴۷۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران:

مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی رجوع به قرآن است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه موفقیت آموزش و پرورش در تربیت صحیح نسل آینده در گرو تعلیم قرآن کریم است، گفت: مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت در کشور رجوع به قرآن کریم است.
نوری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوری زاده جانشین موسس مدرسه علمیه کوثر تهران، امروز در پنچمین همایش تکریم و تجلیل از معلمان قرآنی که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: خداوند به ما توفیق داده که در کنار قرآن مهمان این سفره نورانی باشیم.

وی افزود: انس با قرآن کریم و عمل به فرامین آیات الهی توفیق بزرگی است که شامل انسان قرآنی می‌شود.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه قرآن شفا است، ابراز کرد: قرآن بسیاری از بیماری‌ها مانند کفر، نفاق و دوریی را از بین می‌برد، قرآن سراسر نور است از این رو ما را دعوت به ایمان، صدق و رشد می‌کند. طبق صریح روایات؛ انسان باید خانه‌اش را با نور قرآن نورانی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه قرآن کتابی با برکت است، اظهار داشت: قرآن در شبی با برکت نازل شده چرا که خود کتابی مبارک است، شقی و بدبخت کسی است که از برکات این کتاب بی بهره باشد.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: با قرآن کریم انس بگیرید و آن را تلاوت کنید قرآن شفا دهنده، نفع رساننده و دارویی مبارک است، اگر ما به دنبال درمان دردهای فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن هستیم باید به قرآن تمسک بجوییم.

حجت الاسلام نوری زاده بهترین سنگر و پشتیبان را قرآن کریم بیان کرد و گفت: امروز مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت در کشور می‌توان گفت قرآن بهترین پشتیبان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: با ورود تکنولوژی و پیشرفت‌ فناوری به همراه هجمه‌هایی که دشمن علیه ما انجام می‌دهد این نیاز وجود دارد که ما در حوزه فرهنگی بسیار فعال باشیم و یکی از آن حوزه‌های فرهنگی، حوزه‌های قرآنی و معرفتی است.

وی اضافه کرد: قرآن ما را دعوت به تدبر، اندیشه و عمل می‌کند و این بهترین کتاب است که ما باید در حوزه فرهنگی آن را بسیار جدی بگیریم. ما باید ضعفهایی را که در حوزه قرآن داریم مرتفع کنیم و فعالیت‌های قرآنی را متناسب با قله‌های هدف برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده با تاکید بر اینکه قرآن باید در زندگی اجتماعی مردم محسوس شود، گفت: ما باید آیات را به صورت کاربردی به کودکان آموزش دهیم تا قرآن را حس کنند قرآن کتاب لطیفی است که انسان را به خود جذب می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه مقام معلم بسیار بالا است اما شرافت معلم قرآن در بالاترین درجه قرار دارد، عنوان کرد: معلم قرآن، معلم شریف‌ترین کتاب آسمانی است، آموزش و پرورش زمانی موفق می‌شود که به قرآن و آموزش آن بها دهد بنابراین هدف از انس با قرآن کریم عمل به آیات آن است.

وی ادامه داد: کسانی که به قرآن عمل نمی‌کنند در قیامت کور و کر محشور می‌شوند. قرآن برای تدبر و تامل نازل شده اگر همین کتاب بر کوه نازل می‌شد، متلاشی می‌شد بنابراین زندگی قرآنی باید با سایر زندگی‌ها متفاوت باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات