۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۶۵۰۲۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

مؤمنان از ایام ماه مبارک رمضان نهایت بهره را ببرند

کارشناس رسانه ملی گفت: در مبانی ثقلین چنین آمده است که نفس کشیدن مؤمن برای او در ماه مبارک رمضان عبادت و نفس کشیدن بنده ذکر خداست؛ بر این اساس از اسلوب این روایات چنین استنباط می‌شود که این تغییر در ماه مبارک رمضان تکوینی باشد.
حجت السلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در برنامه سحرگاهان حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) این آستان مقدس برگزار شد به برتری ایام ماه مبارک رمضان نسبت به ایام سایر ماه‌های سال قمری اشاره کرد و اظهار داشت: در احادیث برتری ایام ماه مبارک رمضان بر سایر ماه‌ها همانند برتری اهل‌بیت علیهم اسلام نسبت به سایر بندگان مؤمن توصیف‌شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) برکت را اولین تأثیر ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: در احادیث اهل‌بیت (ع) آمده است که یک‌رکعت نماز در این ماه برابر با هزار رکعت نماز در سایر ایام است، این در حالی است که خوابیدن مؤمن در این ماه از سوی شرع مقدس اسلام نوعی عبادت توصیف‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در توصیف نوع تغییرات اعمال‌شده از سوی خداوند در ماه رمضان به برخی از احادیث رمضانیه اشاره کرد و عنوان داشت: در یکی از احادیث از رسول گرامی اسلام (ص) چنین نقل‌شده است که از ابتدای ماه مبارک رمضان درب‌های رحمت گشوده و تا آخرین شب ماه این درب‌ها بر روی مؤمن باز است؛ این در حالی است که در برخی دیگر از این احادیث این درب‌ها به درب‌های بهشت نیز توصیف‌شده است. بر این اساس مؤمنان از ایام ماه مبارک رمضان نهایت بهره را ببرند.

کارشناس رسانه ملی در ادامه به تغییر تکوینی ماه مبارک رمضان در نوع عقوبت و پاداش بندگان اشاره داشت و گفت: در مبانی ثقلین چنین آمده است که نفس کشیدن مؤمن برای او در ماه مبارک رمضان عبادت و نفس کشیدن بنده ذکر خداست؛ بر این اساس از اسلوب این روایات چنین استنباط می‌شود که این تغییر در ماه مبارک رمضان تکوینی باشد.

وی ادامه داد: صدقه یکی از پسندیده‌ترین اعمال ماه مبارک رمضان است تا جایی که مبانی ثقلین صدقه به فقرا را در ماه مبارک رمضان را با ادبیات شگفت‌انگیزی توصیف فرموده‌اند این در حالی است که نقل روایات از سوی ائمه نشان می‌دهد که انسان بخیل اساساً روی بهشت را نخواهد دید.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که در برنامه سحرگاهان حرم هر شب به بیان یکی از برکت‌ها و رحمت‌های الهی در ماه مبارک رمضان اشاره خواهد داشت، ابراز داشت: یکی از اعمالی که بندگان همواره بر آن باید تمسک داشته باشند صلوات بر محمد و آل محمد است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات