۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۶۵۶۸۰
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی:

کسی که تجمل‌پرست باشد به انقلاب و مقاومت در برابر سلطه‌گران فکر نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی گفت: وجود روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در میان مدیران و مسؤولان کشور می‌تواند اقتصاد کشور را در معرض خطرناک‌ترین آسیب‌ها قرار دهد.
حجت الاسلام علی اسلامی

حجت الاسلام و‌المسلمین علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودهاند، اخلاق رذیله اشرافیگری و تجملگرایی از روحیه شخصی افراد نشأت میگیرد.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ افراد بسیاری بودهاند که روحیه اشرافیگری و تجمل پرستی داشتهاند، اما تحت تأثیر استادان برجسته اخلاق قرار گرفته و این رذیله اخلاقی را از خود دور کردهاند.

حجت الاسلام و‌المسلمین اسلامی تربیت و اراده بشر را بهترین اهرم برای اصلاح امور جوامع دانست و ابراز داشت: اگر شخصی دارای خصیصه تجملپرستی باشد اما به سراغ مطالعه حالات ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین نرفته و از محضر استاد اخلاق برای خودسازی بهرهنگیرد، قهراً روحیه تجملپرستی چنین شخصی روز به روز توسعه خواهد یافت، در روایات صادره از اهل بیت(ع) وجود دارد که تجملپرستها جزء گروهی هستند که هیچگاه سیر نمیشوند.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد: وجود روحیه اشرافیگری و تجملگرایی در میان مدیران و مسؤولان کشور میتواند اقتصاد کشور را در معرض خطرناکترین آسیبها قرار دهد.

وی با بیان این که روحیهاشرافیگری جوانان کشور را به بیراهه میکشاند، گفت: شخصی که تجملپرست باشد دیگر به فکر انقلاب و مقاومت در برابر سلطهگران نخواهد بود، روحیه اشرافیگری و تجملگرایی در میان مدیران و مسؤولان نظام بسیار خطرناک است./878/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات