۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۸۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسلمان حقیقی کسی است دیگران از دست و زبان او در امان باشند

امام جمعه مراغه گفت: گاه یک امضای ناحق با دستان انسانی موجب خسران دنیا و آخرت می‌شود؛ مسلمان حقیقی کسی است دیگران از دستان و زبان او در امان باشند.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی امروز در هفتمین جلسه شرح و تفسیر رساله الحقوق امام سجاد(ع) که با موضوع «حق دست انسان» برگزار شد، اظهار داشت: دست‌درازی به اموال دیگران مغایر با آن حقیقتی است که خداوند بر انسان واجب کرده است.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در بخشی از این رساله می فرمایند؛ حق دست تو این است که آن را به ناروا دراز نکنی تا بدست اندازی بدان گرفتار عقوبت آخرت خدا شوی و گرفتار سرزنش مردم در دنیا و آن را از کاری که به تو واجب کرده نبندی ولی آن را احترام کنی با این که از محرمات بسیارش بسنده و بسیاری از آنچه هم که بر او واجب نیست، به کار اندازی و چون دست تو در این دنیا از حرام باز ایستاد و خود را شریف داشت یا با عقل و شرافت به کار رفت در آخرت ثواب خوب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) در روایتی می فرمایند؛ خداوند بر انسان واجب کرده که با دستان خود امر الهی را انجام دهید و در راه خداوند متعال جهاد کرده، صدقه دهید و صله رحم کنید و در نهایت طهارت نماز را انجام دهید.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که بهره‌مندی از نعمت دست برای خدمت به خلق بسیار حائز اهمیت است، گفت: بسیاری از آثار و کتبی که امروز به دست ما رسیده است؛ همه حاصل تفکر، نور چشمان و دستان توانمند متفکرانی است که در مسیر شناساندن حق و حقیقت گام برداشته‌اند.

وی با تأکید بر این‌که مبادا با دستان خود در مسیر غیر رضایت الهی گام برداریم، تصریح کرد: گاه یک امضای ناحق با دستان انسانی موجب خسران دنیا و آخرت می‌شود، مسلمان حقیقی کسی است دیگران از دستان و زبان او در امان باشند. بدانید که روزی فرا خواهد رسید؛ اعضای بدن شهادت خواهند داد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: دستانی که در مسیر جلب رضایت الهی، خدمت به خلق، کمک به نیازمندان و بندگی نباشد؛ حقش ادا نشده است، پروردگاری که نعمت دست را به انسان عطا کرده است؛ مسیر استفاده از آن را نیز نشان داده، بنابراین نباید در مسیری غیر الهی مورد استفاده قرار گیرند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات