۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۹۳۸
آيت‎الله مظاهری:

ظهور حضرت مهدی اصل مسلمی میان شیعه و سنی است

حضرت آیت‌الله مظاهری روایات درباره ظهور را به سه گروه تقسیم‌بندی کرد و گفت: ظهور امام مهدی(عج) نزد اهل‌سنت هم مسلم است و هم شیعه و هم سنی به فراگیری عدالت در سراسر جهان پس از ظلم و جور اعتقاد دارند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به وجود مبارک حضرت مهدی(عج) و وجود روایات بسیاری از شیعه و سنی در این باره، گفت: ظهور امام مهدی(عج) پیش اهلسنت هم مسلم است اما آنان میگویند بعد متولد میشوند اما دربارۀ اینکه میآیند و عالم را گلستان میکنند، این امر مسلمی است.

وی ابراز کرد: روایات دربارۀ امام زمان(عج) سه قسمت است، یک قسمت از آنان بر اینکه اهلبیت(ع) تعدادشان 12 نفر است و آخرین آنان هماسم و همکنیۀ پیامبر اکرم(ص) و پس از ظهور عالم پر از ظلم و جور به عالم پر از عدالت و خوبی تبدیل میشود.

رییس حوزۀ علمیۀ اصفهان خاطرنشان کرد: قسم دومِ روایات، دربارۀ امام زمان(عج) شامل توضیح بیشتری دربارۀ ظهور و وجود امام زمان(عج) است، گاه خطاب به امام حسین(ع) میگفتند که نهمین فرزند از فرزندان تو غیبت میکند و جهان پر از ظلم و جور میشود و پس از آن جهان سراسر عدالت و نیکی میشود، این دو دسته روایات را هم سنی و هم شیعه نقل کردهاند.

وی به گروه دیگرِ روایات دربارۀ امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: در این گروه قضیه را بهطور واضح و صریح بیان کردهاند، مثلاً پیامبر(ص) گفتهاند که باید از خداوند، پیامبر(ص) و اولیالامر اطاعت بکنید و در معنای اولیالامر گفتهاند که اینان 12 نفر بعد از من هستند و اولینشان امام علی(ع) و یکییکی همه را برشمردند تا به نام مبارک حضرت مهدی(عج) رسیدند و فرمودند که اسم ایشان اسم من و کنیهشان کنیۀ من است.

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: امروز در دنیا خیانت و جنایت بسیار دیده میشود و ما بسیار امید داریم که بهدست ما و به رهبری امام زمان(عج) پرچم عدالت بر روی کرۀ زمین قرار گیرد، لذا قضیۀ مهدی(عج) قضیهای بسیار روشن و واضحی در زمان اهلبیت(ع) و ائمۀ طاهرین بوده است، اصل قضیه بسیار روشن است و شکوشبههای دربارۀ آن وجود ندارد.

وی با اشاره به بحثهای مختلف دربارۀ خصوصیات ظهور گفت: ما نمیتوانیم خصوصیات ظهور را درک کنیم و قرآن هم این را از ما نخواسته است، فرقۀ ضالۀ بهائیت در این باره بسیار شبهه مطرح کردهاند، مثلاً گفتهاند چگونه میشود فردی بیش از هزار سال عمر کند یا چگونه در این دنیا در یک شبانهروز بر دنیا مسلط شود یا چگونه امام زمان(عج) با این عدۀ کم بر قدرتهای بزرگ و اتمی دنیا مقابله میکنند.

استاد اخلاق حوزۀ علمیه خاطرنشان کرد: قرآن کریم دربارۀ حضرت مهدی(عج) میفرماید که این پیروزی خواست خداوند است و هرچه خدا بخواهد آن محقق میشود، خداوند میخواهد که عدالت سرتاسر جهان را بگیرد و خداوند میخواهد ظلم از همۀ جهان برداشته شود و البته قرآن تنها به این اکتفا نکرده است و قصههای مختلفی را برای ما نقل کرده و تأکید کرده است که کاری همچون ظهور حضرت مهدی(عج) شدنی است.

وی به داستان حضرت یونس(ع) اشاره و اظهار کرد: حضرت یونس(ع) بدون اذن خداوند قوم خودش را ترک کرد و به همین سبب گرفتار نهنگ شد، خداوند میخواست حضرت یونس(ع) در شکم ماهی زندانی باشد، هفت شبانهروز در شکم ماهی زندانی بود و بعد از هفت شبانهروز برگشت میان قومش و قومش متدین شدند و خدمت به دین کردند و قرآن در این باره میفرماید اگر حضرت یونس(ع) توبه نکرده بود، تا روز قیامت در شکم ماهی مانده بود، پس مسلم میشود که ولی خدا به اجازۀ خدا، به اذن خدا بیاید و به یک شبانهروز مستقر در جهان بشود، آیا از نظر انسان این مشکلتر است یا زنده نگاه داشتن فردی در شکم نهنگ سختتر است؟/914/پ203/ب1

ارسال نظرات