۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۶۷۹۵۸
از بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود؛

مصاحبه پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از بیست و هشتم خردادماه جاری مرحله مصاحبه پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه این استان آغاز می‌شود.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز مرحله مصاحبه پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه از بیست و هشتم خردادماه جاری به مدت دو هفته مصاحبه و آزمون شفاهی ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از دو هزار متقاضی برای شرکت در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان، اضافه کرد: در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی که چهاردهم اردیبهشت‌ماه در هفت حوزه امتحانی برگزار شد بیش از هزار و 500 متقاضی خواهر و برادر شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه نتایج آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان هشتم خردادماه اعلام شد، ادامه داد: با توجه به اعلام ظرفیت جذب از سوی مدارس علمیه خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی آتی درمجموع 570 طلبه خواهر و برادر جدید در 16 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف استان پذیرش شوند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه برای اساتید مصاحبه‌کننده از پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی، اضافه کرد: در این کارگاه یک‌روزه بیش از 40 استاد خواهر و برادر مدارس علمیه استان حضور می‌یابند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات