۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۶۸۵۷۳
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

کلنگ آغاز علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن شهرکرد بر زمین خورد

کلنگ آغاز علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن(ع) شهرکرد، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسؤولان و برخی از اهالی این محله بر زمین زده شد.
آغاز علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین کلنگ زنی علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن(ع) شهرکرد واقع در دروازه سامان شهرکرد با تأکید بر اینکه ساخت مسجد از بهترین کارها است، خاطرنشان کرد: به یقین اگر کار برای خدا باشد، روی زمین نمی ماند، کار ساخت مسجد نیز اینگونه است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مشارکت مردم در ساخت و ساز مسجد امری ضروری است، گفت: مسجد خانه خدا است و برکات آن متوجه خود مردم می شود؛ بنابراین همراهی و مشارکت آنها در ساخت مسجد امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مساجد، حسینیه ها و حوزه های علمیه و اینگونه مراکز فرهنگی به دولت ها وابسته نیستند و این سیاست نظام است، افزود: ساخت و ساز و اداره مسجد با خود مردم است که به حمدالله مردم نیز نسبت به این وظیفه دینی خود واقف هستند و تاکنون مشارکت همگانی داشته اند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انسان فانی است و آنچه می ماند همین کارهای خداپسندانه و اعمال صالح او است، اظهار کرد: ما می رویم و چه بسا سال ها در دل خاک می پوسیم و جزء خاک می شویم تا در قیامت محشور شویم اما این مساجد می مانند و مردم در آن نماز می خوانند و عبادت می کنند و آثار و برکات و ثوابش برای آن کسانی است که در این راه قدم برداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جانمایی مسجد در این مکان و محله از جهات مختلف حائز اهمیت است، تصریح کرد: از آنجایی که دروازه سامان ورودی شهر است و شهرکرد نیز در فصول مختلف سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، احداث مسجد در این مکان جهت خدمت رسانی به گردشگران ضرورت دارد.

گفتنی است در ادامه این مراسم کلنگ آغاز علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن(ع) شهرکرد واقع در دروازه سامان با حضور نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، مسؤولان و برخی از اهالی این محله بر زمین زده شد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات