۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۶۸۹۰۱
حجت الاسلام مسعودی‌نیا خبر داد؛

پیگیری طرح «هر شهرستان؛ یک مدرسه علمیه خواهران» در آذربایجان‌شرقی

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از پیگیری تحقق کامل طرح «هر شهرستان؛ یک مدرسه علمیه خواهران» در استان خبر داد.
مدیریت حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، امروز در جمع هیأت امنای مدارس علمیه خواهران با اشاره به این‌که توسعه مدارس علمیه استان مورد تأکید ریاست شورای عالی استان است، اظهار داشت: متأسفانه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های محروم از نظر تعداد مدارس علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از پیگیری تحقق کامل طرح «هر شهرستان؛ یک مدرسه علمیه خواهران» در استان خبر داد، تصریح کرد: با تشکیل هیئت های امنا و مجمع خیران در هر کدام از مدارس، به دنبال گسترش مدارس خواهران در استان هستیم.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به ضرورت ایجاد حداقل یک مدرسه عملیه ویژه خواهران در هر یک از شهرستان های استان گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می دهد، در هر شهرستانی که حوزه علمیه فعال بوده است، میزان جرائم نیز سال به سال کاهش نشان می دهد.

وی با تأکید بر این‌که باید با بررسی سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران، نقاط ضعف و عقب افتادگی ها جبران شود، خاطرنشان کرد: اگر سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران محقق شود، می توانیم در اهداف تاسیس حوزه ها مبنی بر تربیت نیروی انسانی مومن و متخصص در عرصه های تعلیم و تربیت موفق عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تعداد طلاب و مدارس علمیه استان متناسب با نیاز و جمعیت استان نیست، اظهار داشت: هم اکنون حدود دو هزار طلبه خواهر در 16 مدرسه علمیه خواهران در سراسر استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا خواستار مشارکت خیرین در احداث مدارس علمیه شهرستانی شد و گفت: هم اکنون تعدادی از ائمه جمعه استان پیگیر راه‌اندازی مدرسه علمیه در زمین‌های اهدایی خیرین یا واقفان خیراندیش هستند که به دلیل کمبود منابع عمرانی در حوزه مسکوت مانده است./935/ب203/ب1

ارسال نظرات