۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۷۱۱۵۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حمایت مالی از روحانیان برای حضور در مناطق محروم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در مناطق محروم استفاده شود و در این بین نقش حمایتهای دولتی غیرقابل انکار است، گفت: باید بکوشیم جوانان و خانواده ها در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار گیرند تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، با تأکید بر اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از مهمترین ضرورتها است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد، گفت: به یقین با انسجام و وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی و کار جامع و برنامه ریزی شده می توان در این راستا موفق عمل کرد.

امام جمعه شهرکرد، فراهم آوردن تمهیدات لازم برای ازدواج آسان جوانان را لازم دانست و اظهار کرد: به یقین اگر شرایط لازم برای ازدواج جوانان در کشور فراهم شود، آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند؛ بنابراین متولیان امر در این زمینه باید احساس وظیفه کنند.

وی، پای کار آمدن کامل بانک ها و پرداخت وام ازدواج بدون هیچ مشکلی را زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات در این بخش بیان کرد و ادامه داد: متأسفانه شرایط ازدواج آسان در کشور ما آنچنان که باید فراهم نیست و این یک خسران بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، استفاده از تمام ظرفیت ها برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور را ضروری دانست و افزود: به یقین استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیان نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد داشت؛ باید این ظرفیت به کار گرفته شود چراکه نتیجه می دهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، افزایش برنامه های فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان را لازم دانست و افزود: باید بکوشیم جوانان و خانواده ها در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار گیرند تا آسیبهای اجتماعی کاهش پیدا کند؛ به یقین برگزاری مجالس دینی نقش مهمی در این بین خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در مناطق محروم استفاده شود و در این بین نقش حمایت های دولتی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ دینی مردم در مناطق محروم و روستاها آنچنان که باید رشد پیدا نکرده و این نیازمند حضور طلاب و حوزه های علمیه در این مناطق است اما این امر با دست خالی تحقق پیدا نمی کند؛ دولت ما اسلامی است و باید نسبت به این مسأله دغدغه داشته باشد و با همه توان وارد میدان عمل شود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات