۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۷۳۲۰۲
امام جمعه تبریز:

بحران دریاچه ارومیه زندگی ۱۵ میلیون نفر را تهدید می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توجه ویژه به موضوع احیای دریاچه ارومیه باید اولویت وزارت نیرو باشد.
وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار وزیر نیرو گفت: طرح توسعه نیروگاه های برق، تکمیل پروژه انتقال آب ارس به حوزه آبریز تبریز برای ایجاد توازن آبی در فصول گرم سال و توجه ویژه به موضوع احیای دریاچه ارومیه باید اولویت وزارت نیرو باشد.

وی با بیان اینکه مبنای دیپلماسی عمومی جامعه باید در راستای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی باشد، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه توصیه‌هایی مطرح می‌شود.

امام جمعه تبریز تسریع در انتقال آب ارس به تبریز را مورد تاکید قرار داد و ‌افزود: شهرک‌های اطراف تبریز علی رغم استفاده از تمام ظرفیت منابع موجود، در روزهای گرم سال، مصرف آب افزایش می‌یابد و برخی شهرک‌ها با مشکل مواجه می‌شوند که با اتمام این خط انتقال، مشکل آب این مناطق حل خواهد شد.

وی گفت: با عنایت به اینکه در جریان همه موضوعات مربوط به پروژه احیای دریاچه ارومیه و میزان اعتبارات تخصیصی هستم، اما باید توجه داشت که خشک شدن دریاچه ارومیه در آینده، مشکلی جدی برای شمالغرب خواهد بود و شاید ۱۵میلیون نفر از شمالغرب با طوفان نمک و دیگر مشکلات در معرض خطر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم احیای دریاچه ارومیه را نیازمند عنایت ویژه دولت و تخصیص به موقع اعتبارات طرح‌ها برای تکمیل پروژه‌های دریاچه ارومیه دانست و گفت: وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست باید با تمام توان در حل این مسئله به میدان بیایند و طرح‌ها را به اتمام برسانند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات