۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۸۱۱۵۱
مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا:

فعالیت های مذهبی و فرهنگی در ایام اربعین به صورت هدفمند و هماهنگ انجام شود

عبودتیان گفت: امسال بایستی فعالیت های مذهبی و فرهنگی در ایام اربعین به صورت هدفمند و هماهنگ انجام شود.
عبودتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که عصر پنجشنبه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این‌که حضرت زهرا(س) اسباب خدمت‌گزاری را هدایت می کند، اظهار داشت: ترتیبات خدمت گذاری به گونه‌ای است که خادمان به چشم نیایند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) تأکید کرد: نباید جریان مردمی اربعین را به نام خود مصادره کرد، بلکه این جریان مردمی بایستی حفظ شود و تنها بارهای به زمین مانده برداشته شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سال جاری در عرصه اربعین مطرح کرد: امسال در مرز‌هایی همچون میرجاوه، خراسان و اردبیل گسترده ای در نظر گرفته شده است.

عبودتیان با بیان این‌که حماسه‌ اربعین به شکل مردمی حاصل شده است، گفت: این حماسه با صدور بخش‌نامه‌ها و مصوبات شکل نگرفته است، امروز ستادهای مردمی اربعین ملاحظات زیادی برای برداشتن بار زوار در نظر گرفته است، از سوی دیگر حزب‌اللهی‌ها در کشور آبروداری کردند تا تفاوت خدمت در عرصه اربعین در دو کشور احساس نشود.

وی تأکید کرد: امروز اتفاقی بزرگ در حال رخ دادن است و میهمانان نباید در چهره و سفره‌های ما ضعف مقاومت را احساس کنند و باید توجه داشت که اربعین دارای ابعاد داخلی و بین المللی است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) ابراز داشت: یکی از فعالیت‌های جدید ستادهای مردمی، میزبانی کریمانه و ارائه پیام محبت و برادری به دیگر زوار اربعین است.

وی با تأکید بر تکریم زوار پاکستانی و افغانستانی خاطرنشان کرد: زوار پاکستانی سال گذشته با انبوهی از مشکلات در مرزهای خود مواجه بودند، اما هنگام ورود به مرز ایران، خاک آن را می بوسیدند، بنابراین باید مراقب بود تا غلبه مشکلات بر ما را احساس نکنند.

عبودتیان با اشاره به ضرورت تبدیل هویت فعالیت‌های اربعین از شکل خودجوش به ماهیت حقوقی بیان کرد: ماهیت مردمی باید حقوقی شود تا مطالبه و مواجهه قانونی وجود داشته باشد؛ وقتی حرکتی به تشکلی منسجم تبدیل شود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: تأکید ایشان بر لزوم انتقال پیام ناب انقلاب اسلامی و انقلاب عاشورایی توسط مردم است، باید توجه داشت که شکل گیری ایستادگی در مقابل دشمن در مسیر اربعین حاصل می‌شود، زائران اربعین تشنه اسلام ناب هستند، چراکه خستگی وجود دارد، اما بن بستی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) با تأکید بر مساله وحدت بیان کرد: در شرایط حاضر باید بر طرح نایب شهیدان تمرکز کرد، یعنی نایب الزیاره دو شهید ایرانی و عراقی یا پاکستانی و افغانستانی باشیم که این امر با نصب پرچم دو کشور حاصل می‌شود.

وی با اشاره به غیرت جوانان بصره برای انتقال زائران ایرانی و جمع‌آوری سرمایه اظهار داشت: دراین زمینه بایستی فعال بود و به شکل عملی وحدت را اجرایی کرد.

عبودتیان در پایان افزود: امسال بایستی فعالیت های مذهبی و فرهنگی در ایام اربعین به صورت هدفمند و هماهنگ انجام شود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات