۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۸۴۱۱۹
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنران مراسم ۱۳ آبان بجنورد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم گرامیداشت یوم‌الله سیزدهم آبان ماه در مرکز این استان با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلام، معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عصر امروز در نشست هماهنگی مراسم 13 آبان، با بیان اینکه مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز در 25 نقطه استان برگزار می‌شود، افزود: مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله 13 آبان در بجنورد، مرکز خراسان شمالی از ساعت 9 صبح از میدان شهید آغاز شده و به سمت میدان حضرت قائم (عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در پایان این مراسم حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلام، معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور رییس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سخنران محوری این مناسبت به سخنرانی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه گفت: یوم‌الله سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصراست؛ اول واقعه تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه بعد از سخنرانی امام در اعتراض به قانون کاپیتولاسیون در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، دوم یادآور کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و سوم تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که امام (ره) در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول دانستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دستور صریح خداوند در آیه ۷۶ سوره مبارکه نساء جنگ با مستکبران و طاغوت است در این زمان از تاریخ با توجه به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی بر همه ملت اسلامی برخاستن و حضور در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار فرض و واجب است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: فردا مراسم یوم‌الله 13 آبان با حضور طلاب و روحانیون شیعه و اهل سنت، تشکل‌های دینی، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی مساجد، کانون مداحان، انجمن‌های اسلامی مساجد و محلات، دانش‌آموزان و مسئولان مختلف با طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی خراسان شمالی ضمن بزرگداشت این روز مهم، آن را برگ زرین دیگری در دفتر مبارزات مردم ایران با دنیای استکبار و کفر دانسته و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزان و دانشجوهای سیزدهم آبان ماه با حضور باشکوه خود در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه یک‌بار دیگر شعور سیاسی و بصیرت دینی خود را به رخ جهانیان می‌کشند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات