۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۸۰۰۵
امام جمعه هندیجان:

بایدن و ترامپ دو روی یک سکه‌اند

بایدن و ترامپ دو روی یک سکه‌اند
حجت الاسلام حسینی گفت: با خروج ترامپ و روی کار آمدن معاون اوباما که بیشترین نقش را در تأسیس تحریم علیه کشور ایران برقرار کرده؛ به هیچ وجه تحولاتی حاصل نخواهد شد.
حجت الاسلام سید عبدالحمید حسینی، امام جمعه هندیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ثابت قدمی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود بیان داشت: دشمنی کشور ایران با آمریکا حاصل روی کار آمدن ترامپ نبوده که اکنون با ورود شخص دیگر از بین برود، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری سیاست کشور ثابت است و با ورود و خروج افراد تغییر نخواهد کرد.

امام جمعه هندیجان در رابطه با اعتماد مسؤولان به آمریکا و ورود به برجام عنوان داشت: دولتمردان ما با ورود به برجام جواب اعتماد خود به آمریکا را گرفتند، با روی کار آمدن ترامپ بد عهدی آمریکا نمایان شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ترامپ و بایدن هر دو یک روی سکه اند در خصوص تغییرات سیاسی غرب تصریح کرد:با خروج ترامپ و روی کار آمدن معاون اوباما که بیشترین نقش را در تأسیس تحریم علیه کشور ایران برقرار کرده، به هیچ وجه تحولاتی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن جو بایدن بنای اعتماد مجدد از سوی مسؤولان به مشام می‌رسد افزود: اعتماد مجدد به آمریکا خلاف بیانات مقام معظم رهبری می‌باشد، مردان دیپلماسی کشور نباید یکبار دیگر اشتباه گذشته را مرتکب شوند.

امام جمعه هندیجان در رابطه با بازگشت مجدد آمریکا به برجام ادامه داد: آمریکا برای بازگشت به برجام بازی جدید اعمال خواهد کرد، درخواست بازگشت به برجام نباید از سوی کشور ایران مطرح شود.

حجت الاسلام حسینی در خصوص لغو نشدن تحریمات توسط آمریکا اظهار داشت: با اعتماد مجدد به آمریکا تحریمی برداشته نخواهد شد و از یک سوراخ دو بار گزیده شدن خلاف عقل و منطق است.

وی با اشاره به تیتر‌های روزنامه‌ها و مجلات مبنی بر خوشحالی از پیروزی بایدن در انتخابات گفت: با ابراز تأسف در این روز‌ها مشاهده می‌شود که روزنامه‌ها و مجلات در تیتر‌ها و عناوین خبری خود از برد بایدن ابراز خوشحالی می‌کنند و نشان می‌دهند که همه مشکلات کشور در دوره ترامپ بوده به هیچ وجه اینگونه نیست؛ در واقع ترامپ دیوانه‌ای بود که مشخص کار می‌کرد و این افراد پیچیده‌تر فعالیت می کنند؛،بنابراین نشریات نباید برای ملت فضاسازی غلط به وجود آورند.

امام جمعه هندیجان بیان داشت: دولتمردان نباید معیشت مردم را در گرو اتفاقات سیاسی غرب قرار دهند که این کار خیانت بزرگی به خون شهداست.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تصریح کرد: ملت ایران باید بنابر آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند دولت جوان حزب اللهی را انتخاب کند و از دولت‌هایی که به مذاکره با آمریکا اعتماد دارند دوری گزیند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات