۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۷۶۰۱
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:

برای رسیدن قم به قطب تولید محتوای علوم انسانی اسلامی باید برنامه ریزی کنیم

برای رسیدن قم به قطب تولید محتوای علوم انسانی اسلامی باید برنامه ریزی کنیم
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حوزه فناوری اطلاعات را یک ظرفیت خوب ارزیابی کرد و قم را بازار بزرگ کسب و کارهای فرهنگی و خلاق معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدصادق خیاطیان یزدی رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در افتتاحیه رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی که پیش از ظهر امروز در افتتاحیه رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن همایش های امین مرکز مدیریت برگزار شد، از تلاش های آیت الله اعرافی در خصوص توجه به هوش مصنوعی و تحول در فناوری حوزه علوم انسانی اسلامی تشکر کرد.

وی در خصوص ارتباط دین و فناوری این موضوع را مورد بحث همیشگی عنوان کرد و گفت: فناوری هایی که وارد جامعه می شود و یا تاثیری که حوزه بیوتکنولوژی و زیست فناوری در دین داری می گذارد و موارد مشابهی دیگر همیشه محل سؤال بوده است؛ آیا دین و حیات مبتنی بر دین با فناوری و تاثیرات آن در تعارض است یا می شود این ها را به صورت سازگار و هماهنگ در کنار هم داشت؟

خیاطیان با مؤثر دانستن فناوری بر ترویج و انتشار فرهنگ اسلامی داشته باشه از لزوم شناسایی نیازهای لازم در عرصه معارف دینی و علوم انسانی اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: حدود ۴۵۰ نیاز در حوزه علوم انسانی شناسایی شده که با فناوری های نوین و هوشمند قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به لزوم توجه فراوان به صنایع خلاق و هوشمند، آینده جهان را تحت تأثیر از این صنایع دانست و افزود: پیش بینی می شود که طی سالهای نزدیک 10 درصد تولید ناخالص جهانی توسط صنایع خلاق یک بگیرد که در حال حاضر ۱۰هزار میلیارد دلار گردش مالی آن عنوان شده است؛ اگر در این عرصه محکم و سریع گام بر نداریم در آینده عقب ماندگی خواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق نورآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات را یک ظرفیت خوب ارزیابی کرد و قم را بازار بزرگ کسب و کارهای فرهنگی و خلاق معرفی کرد و اظهار داشت: ۱۳۲ پاسپورت ثبت شده که در زیست بوم قم فعالیت می کنند؛ زیست بوم صنایع خلاق بالغ نیست و نیاز به گسترش دارد از این رو باید نگاه عمیق تر و اقتصادی تر به این حوزه داشته باشیم.

وی از لزوم برنامه ریزی برای رسیدن قم به قطب تولید محتوای علوم اسلامی انسانی با استفاده از فناوری سخن گفت و خاطرنشان کرد: این امر ورود جدید و نگاه جدید می خواهد و لازم است حوزه به جذب سرمایه هم نگاهی داشته باشد تا صنایع خلاق بتوانند در مسیر خود از حوزه نیز کمک بگیرند.

خیاطیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر در عرصه هوش مصنوعی صرفا مصرف کننده باشیم انحراف هم ایجاد می کند، اگر از ربات های گفت و گوی هوش مصنوعی سؤال شرعی بپرسید به شما پاسخ اشتباه می دهد.

ارسال نظرات