۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۳۹۱۰۸
استاد حوزه علمیه:

امیدواری به خدا، مهم ترین پیام قیام عاشورا است

امیدواری به خدا، مهم ترین پیام قیام عاشورا است
اصفهان – حجت الاسلام کاظمی از امیدواری به خداوند به عنوان قوی ترین و مهم ترین پیام قیام عاشورا نام برد و گفت: ناامیدی بزرگترین گناه کبیره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی علوی صبح امروز در دومین روز از مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه آل یاسین برگزار شد، گفت: تعظیم و تکریم، مودت و محبت اهل بیت(ع) وظیفه همگانی است.

وی یکی از نمونه‌های تعظیم و تکریم اهل بیت(ع) را برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) دانست و افزود: کسب محبت و مودت در مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه یا حسین گفتن و خواندن زیارت عاشورا نیازمند با حسین بودن دانست و اظهار داشت: ادعای حسینی بودن در رفتار، گفتار، باور و بینش و منش در انسان باید بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام کاظمی از امیدواری به خداوند به عنوان قویترین و مهمترین پیام قیام عاشورا نام برد و با اشاره به اینکه بزرگترین گناه کبیره ناامیدی است، ادامه داد: قیام عاشورا به همراه خودش درس امید دارد، ازاین رو انسان هیچگاه و در هیچ حالتی نباید از خداوند نا امید باشد.

وی از گناه، شکست، عدم اجابت دعا و مقایسه کردن را از عوامل ناامیدی در جامعه دانست و با اشاره به اینکه ناامیدی بزرگترین گناه کبیره است، یادآور شد: بزرگترین دستاورد قیام عاشورا امیدواری و امید به خدا است.

حجت الاسلام کاظمی به برخی دلائل ناامیدی در جامعه اشاره کرد و نخستین علت ناامیدی را گناه دانست و اظهار داشت: خداوند راه بازگشت از گناه را با استغفار و توبه باز گذاشته است.

استاد حوزه با اشاره به دو انقلاب عاشورایی و انقلاب فرهنگی انجام شده بین امامان، افزود: هر انقلابی مبیّن، مبشّر، مبلغ، پیام رسان نیاز دارد، از این رو اگر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نبود قیام عاشورا معرفی نمی‌شد.

حجت الاسلام کاظمی گفت: مبیّن، مبشّر، مبلغ و پیام رسان انقلاب فرهنگی امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، امامزاده علی ابن باقر است که پیام رسان انقلاب فرهنگی دو امام بوده است.

وی با بیان اینکه علی ابن باقر (ع) در ایران نایب خاص دو امام و پیام رسان انقلاب فرهنگی است، گفت: علی ابن باقر(ع) ۵۰ سال بعد از واقعه عاشورا به مشهد اردهال کاشان آمد و مردم مشهد اردهال کاشان بیش از ۱۳۰۰ سال قبل با دعوت از سفیر امام باقر (ع) درس ولایتمداری دادند.

لازم به ذکر است، مراسم پر فیض زیارت عاشورا هر روز صبح به مدت ۵ روز در دهه دوم محرم با حضور واعظان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین آل‌الله (ع) به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات