۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۷۴۴۲۳
بخش پایانی/عضو حقوقدان شورای نگهبان:

22 بهمن ماه نقطه پایان جریان فتنه است / آقای هاشمی نسبت به فتنه گران موضع گیری کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از موضع گیری های دو پهلوی برخی از خواص و نخبگان جامعه در برابر فتنه های اخیر گفت: مطالبه جدی ما از برخی شخصیت های مؤثر در انقلاب و خواص، مرز بندی روشن با فتنه گران داخلی و موضع گیری قاطع در برابر فتنه گران است.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، شب گذشته در نشست بصیرت که در مسجد اهل البیت شهر قم برگزار شد، به سؤالات متعدد مردم پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اجلاس آتی مجلس خبرگان رهبری و اینکه آیا در این اجلاس به آقای هاشمی با توجه به موضع گیری های دو پهلویش تذکراتی نیز داده خواهد شد؟ اظهار داشت: بنده اطمینان می دهم که اعضای مجلس خبرگان همگی ولی شناس هستند و مسائل مختلف را رصد می کنند، کمیسیون های مجلس خبرگان نیز فعال است و یکپارچه حامی و مدافع ولایت فقیه است.

آیت الله کعبی ادامه داد: ما در اجلاس قبلی در نامه ای از آقای هاشمی خواستیم پشتیبانی و حمایت شفاف تر و بیشتری از مقام معظم رهبری داشته باشند و آن را رسانه ای کنند که خوشبختانه مدتی است که ایشان این کار را کرده است و تاکید کرده که رهبری فصل الخطاب است و حل مشکلات باید از طریق ایشان باشد.

وی بیان داشت: البته ما در اجلاس آینده خبرگان قسمت دوم را از آقای هاشمی مطالبه می کنیم و آن این است که همه خواص و نخبگان باید نسبت به فتنه گران و دشمنان انقلاب اسلامی موضع گیری شفافی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مساله وحدت ملی تصریح کرد: وحدت ملی باید از طریق تمکین به قانون و مقام معظم رهبری انجام شود اما دشمنان انقلاب دوست دارند که مواضع خواص و نخبگان جامعه علیه ملت باشد.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی بیان داشت: خوشبختانه با حضور حماسی مردم در نهم دیماه و هوشمندی ملت ایران توطئه دشمنان خنثی شده است اما با این وجود باید توجه داشت و مراقب بود، زیرا دشمنان ما دوست دارند خواص و نخبگان به عنوان حامیان پشت پرده جریان فتنه باقی بمانند و از این رو ضروریست خواص مواضع خود را در قبال این اتفاقات به صورت شفاف اعلام کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اظهار نظر اخیر آقای هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه ایشان در یکی از سخنرانی های خود گفته است آنچه در نماز جمعه بیان کرده ام ممکن است نواقص و زوائدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما فکر می کنیم آقای هاشمی باید نسبت به فتنه گران و افرادی که جرم های بزرگی را در حق انقلاب و مردم داشتند موضع گیری کند.

آیت الله کعبی تاکید کرد: با گذشت مدت های مدید از انتخابات، تردید در انتخابات و صحت آن به هیچ وجه مقبول نیست و ما خواهانیم که دولت برخاسته از رای مردم به طور شفاف به رسمیت شناخته شود و افرادی که به مقدسات و ارکان نظام توهین کرده و همچنین به مردم آسیب و خسارت وارد کردند محکوم شوند و همه از رهبری و قانون اطاعت کنند.

وی با بیان اینکه مطالبه قبلی ما از آقای هاشمی پشتیبانی شفاف از ولایت فقیه بود اضافه کرد: اکنون مطالبه ما این است که مرزبندی روشن و شفافی نسبت به فتنه گران داخلی وجود داشته باشد و در برابر این جریان نیز موضع گیری قاطعی وجود داشته باشد.

آیت الله کعبی همچنین در خصوص احتمال طرح تغییر ریاست مجلس خبرگان رهبری در اجلاس آتی این مجلس اظهار داشت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر دو سال یکبار برگزار می شود و انتخابات آینده این مجلس نیز در اسفندماه 89 برگزار خواهد شد و بحث تغییر رئیس مجلس خبرگان در اجلاس آتی در دستور کار نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در خصوص مشاجره لفظی آقایان یزدی و هاشمی گفت: در این مسائل مواضع کاملا روشن است، بنده نیز شنیده ام که دو طرف نسبت به اینکه فضای آرامش در کشور حاکم شود توافق دارند منتهی آیت الله یزدی تاکید کرده اند که از مواضع انقلابی نسبت به جریانات عقب نشینی نمی کنم و ساکت هم نیستم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی در خصوص تایید صلاحیت برخی از افراد همچون خاتمی، و موسوی توسط شورای نگهبان تصریح کرد: این شورا بر اساس قانون انتخابات و در یک فرایند جمعی تصمیم می گیرد و این تصمیم نیز براساس حجت شرعی است و بنده نیز از پاسخ شخصی به پرونده های خاص معذورم.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت بصیرت خواص و نخبگان، با انتقاد از برخی موضع گیری های دو پهلوی خواص و نخبگان، بصیرت مردم را بیش از بصیرت و آگاهی خواص دانست و گفت: مردم ما از نخبگان و خواص جلوتر هستند و بصیرت آنها بیشتر از خواص و نخبگان است.

آیت الله کعبی در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با پرونده فرزندان آقای هاشمی و علل عدم برخورد با فرزندان وی تصریح کرد: به موجب قوانین و مقررات و همچنین تصمیم مقامات قضایی کشور هیچ فردی حاشیه امن ندارد و با توجه به روحیات و ویژگی هایی که بنده در رئیس دستگاه قضا سراغ دارم ایشان در چارچوب قانون به عنوان سرباز ولایت عمل می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با احتمال فتنه گری و آشوب فتنه گران در 22 بهمن ماه نیز گفت: اینها خودشان فهمیده اند که جریان فتنه دارد جوانمرگ می شود و 22 بهمن ماه نقطه و خط پایان جریان فتنه است.

وی تاکید کرد: اینها می خواهند به عنوان اپوزسیون در نظام، خودشان را حفظ کنند در حالی که این موضوع در هیچ کجای دنیا پذیرفتنی نیست که افراد به عنوان معارض در آن نظام فعالیت کنند و این افراد باید به صف ملت بپیوندند.

آیت الله کعبی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن ماه بر ضرورت حضور پرشور مردم در این راهپیمایی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این افراد در صدد هستند که با درگیری و اغتشاش حضور حماسی مردم را کمرنگ کرده و آن را مکدر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: با هوشمندی مردم و نیروهای امنیتی و دستگاه های مسؤول و حضور طوفانی آحاد مختلف مردم اجازه عرض اندام به ضد انقلاب داده نخواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات