۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۴۴۶۹
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

دشمنان به دنبال خدشه‌دار کردن فرهنگ عاشورایی و مهدوی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: دشمنان اسلام و قرآن برای ضربه زدن به فرهنگ دینی مردم برنامه های وسیعی را اجرا کرده اند که ضربه زدن به عاشورا و انتظار از مهم ترین بخش های فعالیت دشمان اسلام و قرآن است.
عاشورا
حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک گفت : دشمنان اسلام و تشیع به صراحت عنوان کرده اند برای پیروزی بر طلایه دار پرچم تشیع یعنی ایران باید فرهنگ عاشورایی و مهدوی را مورد خدشه و انحراف قرار دهند. 

وی  افزود: دشمنان اسلام و قرآن برای ضربه زدن به فرهنگ دینی مردم برنامه های وسیعی را اجرا کرده اند که ضربه زدن به عاشورا و انتظار از مهم ترین بخش های فعالیت دشمان اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت : استعمار برای استیلای فرهنگی و سیاسی بر کشورها و ملت ها به دنبال هدف قرار دادن نقاط حساس ذهنی و مذهبی مردم آن ملت ها است.  این مهم یکی از دلایلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بصیرت تاکید می کنند و مردم باید بدانند چگونه از حریم عصمت و ولایت دفاع و در مقابل هجمه های بیگانگان مقاومت کنند.

وی اظهار داشت : رهبر انقلاب بیش از چند دهه از سطح عمومی مردم جلوتر هستند و به همین دلیل سال ها قبل به مواردی همچون تهاجم فرهنگی ، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره کردند .  اگر تمام مسایلی که رهبری در این 20 سال فرموده اند را به معرض عمل می رساندیم امروز این مسایل در کشور به وجود نمی آمد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، بصیرت داشتن را عامل مصونیت جامعه از ضربات فرهنگی به جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با هجمه های فرهنگی به کشور عدم موازی کاری و اتلاف انرژی کشور به دست نخبگان و فعالان فرهنگی است. با توجه به شرایط کنونی که دشمنان اسلام و نظام در صدد نابودی اسلام و قرآن هستند وظیفه ما دفاع از حریم ولایت و حفظ ارزش‌های اسلامی است.

وی تصریح کرد: بیان احکام شرعی، شناساندن معرفت ولایت و استکبار ستیزی باید اولویت کاری مبلغان و روحانیان باشد تا بتوانند با بیان این مباحث اذهان مردم را بیدار کرده و آنان را با مسایل دینی و شرعی آشنا سازند. 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امروزه شاهد فتنه‌های شوم زیادی از سوی دشمنان در جهت تزلزل در پایه‌های نظام و انقلاب هستیم گفت: اگر بتوانیم از فرهنگ عاشورایی تاسی بگیریم و آن را در زندگی سر لوحه خود قرار دهیم، قطعا خواهیم توانست در برابر دشمنی ها و دسیسه های شوم آنان ایستادگی کرده و گرفتار نشویم. 

وی جوانان را بر الگو گرفتن از رشادت‌ها و ایثارگری‌های سیدالشهدا سفارش کرد و افزود: اگر جوانان ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های امام حسین (ع) را در زندگی سرلوحه زندگی خود قرار دهند، قطعا خواهند توانست در برابر سختی‌ها ومشقات زندگی ایستادگی کنند. جوانان حساس‌ترین و تاثیرپذیرترین افراد جامعه هستند و مبلغان و روحانیان کسانی هستند که به بهترین شکل می‌توانند جوانان را در جهت رشد فکری و پاسخ گویی به شبهات و مسایل دینی یاری کنند./975/ت302/ص

ارسال نظرات