۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۴۵۳۴
بخش نخست/مدیر مسؤول روزنامه رسالت:

جنگ نرم بزرگ ترین چالش آینده کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه رسالت با بیان این که جنگ نرم بزرگ ترین چالش آینده کشور است گفت: بحث فتنه با سرنوشت این دنیا گره خورده است و فتنه و آزمایش یکی از سنت های الهی است تا عده ای موفق و عده ای هم ناموفق شوند .
مرتضي نبوي مدير مسئول روزنامه رسالت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نبوی، مدیر مسؤول روزنامه رسالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته، 14 بهمن ماه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان این که جنگ نرم بزرگ ترین چالش آینده کشور است گفت: بحث فتنه با سرنوشت این دنیا گره خورده است و فتنه و آزمایش یکی از سنت های الهی است تا عده ای موفق و عده ای هم ناموفق شوند .

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی همواره با فتنه های مختلفی روبه‌رو بوده ایم؛ اما هیچکدام مانع پیشرفت و توسعه کشور نشده است، تصریح کرد: برخی معتقدند که شرایط پس از انتخابات ضربه زیادی به نظام زد و موقعیت ما را که به ویژه بعد از سال 84 و در جریان موضوع هسته ای و موفقیت‌های دوستان انقلاب در عراق، لبنان و سرزمین های اشغالی و حتی آمریکای لاتین ممتاز شده بود تضعیف کرد و موجب شد تا فیل غربی ها یاد هندوستان کنند و حتی شعار تغییر رژیم سر دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دوستان انقلاب این فتنه را ضربه کاری می دانند که طمع دشمنان را برانگیخت و همه دوست داشتند تا چنین اتفاقی نیفتد و انتخاباتی که با مشارکت بیش از 80 درصد مردم ایجاد شده بود زیر سئوال نرود و رقیب آقای احمدی نژاد مانند ناطق نوری در سال 76 نتیجه را می پذیرفت.

نبوی عنوان کرد: به ظاهر شاید این تحلیل درست باشد و کاری که از روی عدم بلوغ سیاسی صورت گرفت هزینه های زیادی بر کشور تحمیل کرد؛ بیش از شش هفت ماه مردم را سردرگم کرد و حوادث دلخراشی به ویژه در تهران پیش آمد اما من معتقدم که عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد و انشاء الله منشا خیری برای کشور باشد.

نبوی با بیان اینکه فتنه اخیر بسیار عمیق و گسترده بود، گفت: دشمنان یکبار در 18 تیر تجربه کرده بودند؛ اما در این دوره آن را بومی و از شعارهای بومی استفاده و شبکه سازی کردند تا کار را یکسره کنند و واقعا معجزه تشیع و مکتب اهل بیت(ع) جدیدترین جنگ نرم و انقلاب رنگی را خنثی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این ماجرا باز هم شبکه منبر بر شبکه های جدید که در قالب سایت ها، بی بی فارسی و ...فعالیت می کردند، غلبه کرد افزود: باوجود این که رهبر انقلاب تاکید داشتند افراد دو پهلو صحبت نکنند؛ اما برخی همچنان راه ابهام آمیز و تردیدافکنی و فتنه انگیزی را ادامه دادند.

وی تاکید کرد: من معتقدم کمی از این مسایل فاصله بگیریم و بعد از فرونشستن گرد و خاک هایی که ایجاد کرده بودند حتما ارزیابی منطقه ای و جهانی از ایران متفاوت خواهد بود و ایران در سطحی بالاتر از قبل از انتخابات و در جایگاهی مقتدرتر و برخوردار از قدرت نرم و هوشمندی بیشتری خواهد بود./917/پ202/ج
ارسال نظرات