۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۷۵۲۱۹
آیت‌الله طباطبایی:

مرکز جهانی پاسخگویی به پرسش‌های دینی و سیاسی راه اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حجم بالای پرسش‌های جهانیان در اثر اقبال آنها به سمت مکتب تشیع، گفت: پیشنهاد می کنم؛ مرکز ملی پاسخگویی به پرسش های دینی به مرکز جهانی پاسخگویی به پرسش‌های دینی و سیاسی تغییر نام پیدا کند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در مراسم افتتاحیه مرکز ملی پاسخگویی به پرسش های دینی شعبه اصفهان، با پیشنهاد تغییر نام این مرکز به مرکز جهانی پاسخگویی به پرسشهای دینی و سیاسی، گفت: سیاست ما عین دیانت ماست؛ بنابراین کارشناسان این مراکز باید افزون بر تسلط بر مسایل مذهبی، سایر حیطه های اجتماعی و سیاسی را نیز در عرصه بین الممللی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش ارتباطات، پرسش ها و سؤوالات دینی باید پاسخگویی به زبان‌های مختلف و به صورت بین المللی از طریق رسانه هایی چون اینترنت ارائه شود و این مستلزم تربیت کارشناسان مسلط به زبانهای مختلف است.

آیت الله طباطبایی نژاد سؤال از اهل ذکر را یک دستور قرآنی دانست و افزود: با توجه به رو به گسترش بودن مذهب تشیع در عرصه جهانی، ایستادگی دشمن و شبهه پراکنی دشمن نیز افزایش یافته است و این سعی و تلاش جدی ما را در عرصه پاسخگویی می طلبد.

وی از جمله خدمات حضرت امام راحل(ره) را معرفی شیعه به عنوان یک مکتب جهانی، عنوان کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی نگاه جهانیان به تشیع به عنوان یک گروه سیاسی نیست بلکه به عنوان یک قدرت بلامنازع و رقیب به آن می نگرند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: ایستادگی مردم ما در مقابل قدرت‌های استکباری آن‌ها را متوجه این مطلب ساخته است که دیگر در مقابل ورود آنها خیر مقدمی نیست بلکه هر کجا پا می گذارند، لعن و نفرین مردم را به همراه دارد.

وی به گسترش سوؤالات و شبهات فکری مردم در اثر تلقینات دشمن اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه پاسخگویی باید به سمت بین المللی شدن و همه جانبه شدن پیش رود.

آیت الله طباطبایی نژاد بر ضرورت فعالیت های تحلیلی پیرامون سؤوالات مطرح شده و درج آن در کتاب ها و نشریات تخصصی در این زمینه اشاره کرد و گفت: هرچند فعالیت پاسخگویی از قبل از انقلاب به صورت های مختلف دایر بود؛ ولی بعد از انقلاب این فعالیت های منسجم تر و گسترده تر انجام گرفته است./ 965/ پ202/ص
ارسال نظرات