۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۵۷۰۶
رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم:

تا دو سال آینده در تمامی استان ها دانشکده علوم قرآنی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم کشور گفت: تا دو سال آینده در تمامی استان های کشور دانشکده علوم قرآنی راه اندازی می شود.
حجت الاسلام راغبي، رييس دانشگاه علوم و معارف ثرآني كشور


حجت الاسلام محمد علی راغبی، رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، گفت: تا دو سال آینده در تمامی استان های کشور دانشکده علوم قرآنی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در 13 استان کشور دانشکده علوم قرآنی وجود دارد افزود: در سفرهای استانی هیات دولت، تاسیس دانشکده علوم قرآنی در استان هایی که فاقد این دانشکده هستند تصویب شده است.

حجت الاسلام راغبی با بیان اینکه اکثریت دانش آموختگان دانشکده های علوم قرآنی کشور جذب بازار کار شده اند اظهار داشت: از ابتدای تاسیس دانشگاه معارف و علوم قرآنی تا کنون هفت هزار نفر دانش آموخته شده اند. این افراد در 24 رشته کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.

رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم کشور با بیان اینکه هم اکنون سه هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند افزود: این تعداد دانشجو در 14 دانشکده قرآنی سطح کشور تحصیل می کنند.

حجت الاسلام راغبی با تاکید بر کیفی سازی و نخبه پروری در دانشگاه علوم معارف و قرآن کریم گفت: در حال حاضر 256 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده های علوم قرآن در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: یکصد عضو هیئت علمی نیز کار تدریس دانشجویان دانشکده های علوم قرآنی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر عهده دارند.

حجت الاسلام راغبی گفت: ایجاد 14 رشته جدید همچون قرآن و ادبیات فارسی، قرآن و حکمت، قرآن و طبیعت در دانشکده های علوم قرآنی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد شده است که با تصویب آنها در این دانشکده ها دایر خواهد شد. /960/ت302/ص

ارسال نظرات