۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۵۷۳۶
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

منشور بصیرت در حوزه های علمیه تهیه و تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: منشور بصیرت باید در حوزه های علمیه تهیه و تدوین و در اختیار اهل فکر و اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد.
حجت الاسلام سيدحسن رباني، رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه عليمه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن ربانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح پنج شنبه در نشست علمی هم اندیشی بصیرت در چشم انداز دینی، که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی بصیرت را از جمله ضروریات مورد نیاز جامعه دانست و تاکید کرد: با توجه به تاریخ 1400 ساله اسلام و فراز و نشیب های آن ما باید تاریخ اسلام را به درستی مطالعه کرده و از وقایع و رخدادهای آن برای افق آینده کشور استفاده عالمانه و آگاهانه های داشته باشیم.

وی داشتن بصیرت و بصیرت دادن به جامعه را مهم ارزیابی و تصریح کرد: اگر انسان بصیرت لازم داشته باشد با چشم نابینای ظاهری هم وقایع و رخدادها را درک می کند و ما امروز سخت به مقوله بصیرت در جامعه نیازمند هستیم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه زمان شناسی را از جمله ویژگی های بصیرت دانست و تاکید کرد: در سلسله مباحث و دروس حوزه های علمیه باید درسی به عنوان زمان شناسی و بصیرت گنجانده شود تا مناسبات زمان را بیشتر و بهتر بشناسیم.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توسعه بصیرت در جامعه گفت: منشور بصیرت باید در حوزه های علمیه تهیه و تدوین و در اختیار اهل فکر و اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد تا به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشانده شود.

گفتنی است نشست علمی هم اندیشی بصیرت در چشم انداز اندیشه دینی روز پنج شنبه با سخنرانی آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و برگزاری میزگرد علمی در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات