۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۵۸۰۰۵
امام جمعه سردشت دزفول در گفت‌وگو با رسا:

خدمات بی سابقه شهید آیت الله رئیسی در خوزستان/سفرهای ایشان به خوزستان ثمرات عینی داشت

خدمات بی سابقه شهید آیت الله رئیسی در خوزستان/سفرهای ایشان به خوزستان ثمرات عینی داشت
حجت الاسلام حسینی احمد فداله با بیان اینکه آیت الله رئیسی یک مکتب و یک مدل بود، گفت: ایشان یک نمونه متعالی مدیریت مکتبی و جهادی بود که در چارچوب التزام واقعی به امر ولی، خود را وقف مردم کرد.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد فداله، امام جمعه سردشت دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیشرفت استان خوزستان در دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی و افزایش چشمگیر خدمت رسانی های دولت در این دوره در استان خوزستان اظهار داشت: تاریخ خدمت‌رسانی دولت شهید آیت الله رئیسی به خوزستان در بعد از انقلاب را می‌توان به دو دوره قبل و بعد از ریاست جمهوری ایشان تقسیم کرد. 

 وی افزود: خدمات شهید آیت الله رئیسی در تاریخ خوزستان سابقه نداشته است؛ رئیس‌جمهوری در کمتر از 3 سال، 8 مرتبه به خوزستان سفر کند و همه شهرهای خوزستان و حتی مناطق دور دست این استان را از نزدیک مشاهده کند، این استان تا به آن روز، رئیس جمهوری با این ویژگی و خدمت رسانی را به چشم خود ندیده است.

امام جمعه سردشت دزفول بیان داشت: خوزستان برای شهید آیت‌الله رئیسی آنقدر مهم و محترم بود که بلافاصله بعد از تشکیل دولت و قبل از اولین جلسه هیئت دولت خود را به خوزستان رساند؛ شاید اگر بهتر بخواهیم تعبیر کنیم، باید بگوئیم که شهید آیت‌الله رئیسی سراسیمه به خوزستان آمدند.

وی افزود: ایشان در این 8 سفر به مناطقی سفر کردند که در طول 40 سال، مدیران کل به زور به خودشان دیده بودند؛ مناطقی مانند احمد فداله و یا روستاهای اندیکا که در زلزله به آنجا رفتند؛ منطقه احمد فداله باید گفت که این منطقه آنقدر صعب العبور است که کسانی که از آن مهاجرت کرده‌اند و می کنند؛ حتی برای تفریح هم این منطقه رابه عنوان اولویت انتخاب نمی‌کنند! اما ایشان خاضعانه حتی احمد فداله را هم نادیده نگرفتند.

سفر شهید آیت الله رئیسی به خوزستان، ثمرات عینی داشت

حجت الاسلام حسینی احمد فداله در مورد ثمرات عینی این سفرها به خبرنگار ما بیان داشت: این سفرها پشت سرِ خود، خیر و برکت را می‌آورد؛ از وقتی ایشان به احمد فداله رفت همه روستاها برق‌دار شدند؛ جاده این منطقه با قدرت بازسازی و عریض شد، اشتغال‌های خانگی را تقویت کردند، امدادرسانی و کمیته امداد را تقویت به راه انداختند، بازسازی روستاها و هر خدمتی که در چنته و توان دولت بود در همین سه سال، صورت گرفت و رفتن ایشان به این مناطق مثل اینکه دروازه ای از نور و امید را به سوی مردم محروم این مناطق باز کرد.

وی افزود: مردم مستضعف احمد فداله و اندیکا در داغ کسی که دغدغه آنها را داشته می‌سوزند و دائم تماس می‌گیرند که راهی برای عرض تسلیت پیدا کنند. آن‌ها خود را مصیبت زده می‌دانند. آن‌ها می‌گویند ما قدردان لبخندها و بزرگواری‌های ایشان هستیم.

امام جمعه سردشت دزفول همچنین اضافه کرد: مناطق احمد فداله، درکائد، دورک و مناطق دور افتاده فداله عمران و همه مناطقی که پای رئیسی عزیز و خستگی ناپذیر به آن‌جا رسیده بود در غم او سوختند و قدردان همه مجاهدت‌های بی دریغ او هستند؛ این همه عشق نسبت به یک رئیس‌جمهور، بازگشت خلوص، صداقت و دلسوزی و محبت خود اوست که در اشک‌های پیرمرد روستانشین و پیرزن مستضعف و محروم خوزستانی جلوه کرده است. 

حجت الاسلام حسینی احمد فداله با اشاره به ورود و اجرای طرح های کلان در خوزستان اوسط دولت شهید آیت الله رئیسی ابراز کرد: فاضلاب خوزستان اولین و مهم‌ترین طرح زمین مانده‌ای بود که زندگی مردم را درگیر کرده بود و ایشان مصرانه پیگری اجرای آن شدند و پروژه با قدرت شروع و درحال اجرا است و ایشان چندین مرتبه به آن سرکشی کردند. 

پروژه آب رسانی غدیر شمالی به خوزستان

وی افزود: از دیگر پروژه‌ها که می‌توان آن را معجزه مدیریت و اجرا دانست؛ پروژه آب رسانی غدیر شمالی بود که به واسطه آن آب از سد کرخه به چندین شهر و شهرستان تشنه خوزستان می‌رسد؛ این کار، کاری بی‌سابقه بود که در طول چند ماه با پیگیری‌های مجدانه شهید جمهور به ثمر رسید.

حجت الاسلام حسینی احمد فداله با اشاره به دغدغه‌ شهید آیت الله رئیسی در سرزدن به همه شهرستان در سفرهای استانی خود، عنوان داشت: ایشان مقید بودند به همه شهرها و شهرستان‌ها سرکشی کنند؛ در همان روزها قصد داشتند به ایذه سفر کنند که به دلایل امنیتی چنین چیزی ممکن نشد و ایشان در سفرهای بعدی کانّه خود را بدهکار مردم ایذه می‌دانستند به همین دلیل هرجور شد خود را به ایذه رساندند و مثل آدمی که برای پرداخت بدهی خود به سمت طلبکار می‌رود، آن گونه به ایذه رفتند و الحق و الانصاف مردم هم در استقبال از ایشان کم نگذاشتند.

امام جمعه سردشت دزفول افزود: بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله از چیزهایی بود که ایشان شخصا پیگیری می‌کرد آن هم نه پیگیری تلفنی و یا سفارشی! شخصا حاضر می‌شدند و از نزدیک می‌دیدند؛ این ها روح بزرگی می‌خواهد که در آقای رئیسی وجود داشت.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گویم دروازه نور و امید مبالغه نمی‌کنم؛ مثلا در بحث وام‌ها، گاهی برای یک وام ساده چند ضامن نیاز بود اما با پیگیری‌ها و دستور آقای رئیسی وام گرفتن که زمانی برای یک روستایی آرزو بود به یک کار ساده روزمره تبدیل شد؛ وام‌های کار راه انداز چند صد میلیونی با سود 4 درصد اصلا برای یک روستایی خیال بود؛ ولی به واقعیت پیوست.

حجت الاسلام حسینی احمد فداله عنوان داشت: شهید آیت الله رئیسی یک مکتب و یک مدل بود؛ یک نمونه متعالی مدیریت مکتبی و جهادی؛ نمونه‌ای از کسی که در چارچوب التزام واقعی به امر ولی خود را وقف مردم کرد تا غم و غصه را از بین مردم از بین ببرد.

شهید آیت الله رئیسی ثابت قدم در مسیر مستقیم پر نشاط به مسیر خود ادامه داد

امام جمعه سردشت دزفول افزود: بعضی شاید در دوره های قبل، کارهایی می‌کردند و یا خدماتی داشتند؛ اما بعضی ها زود خسته می شدند، برخی به انحراف افتادند، بعضی عوض شدند؛ اما شهید آیت الله رئیسی ثابت قدم در مسیر مستقیم پر نشاط به مسیر خود ادامه داد تا شهادت را برای خود خرید؛ شهادت تنها چیزی بود که می‌توان به عنوان مزد زحمات او در نظرگرفت؛ تاریخ باید بنویسد که خادم ملت در مسیر از خدمتی به خدمتی دیگر آسمانی شد. 

ارسال نظرات