۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۵۸۲۸۶
با اجرای نجم‌الدین شریعتی؛

محفل شعر شهیدجمهور برگزار شد

محفل شعر شهیدجمهور برگزار شد
محفل شعر شهیدجمهور به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیس‌جمهور و هم‌پروازان گران‌قدرش در سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محفل شعر شهیدجمهور به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیس‌جمهور و هم‌پروازان گران‌قدرش  با سخنرانی حجت الإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه و با اجرای نجم‌الدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی دوشنبه ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء برگزار می شد.

گفتنی است در این مراسم میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزه‌های علمیه حجج اسلام سید محمد بابامیری جواد محمدزمانی محمدحسین انصاری نژاد محمدمهدی خانمحمدی، آقایان رضا خورشیدی فر سید علی نقیب محمدمتین کریمی و خانم‌ها راضیه جبه داری عاطفه خرمی عاطفه جوشقانیان شعر خوانی کردند.

حجت الإسلام والمسلمین ملانوری سخنران مراسم زبان شعر را وسیله جهاد تبیین و بازخوانی شخصیت شهدای خدمت برشمرد و گفت: شعر پرمحتوا می تواند تیری بر کانون قلب دشمنان باشد، حوزه و شعر باید به هم گره بخورد.

معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه شعر سلاح جنگی است، اظهار داشت: رابطه  حوزه وشعر و شاعری باید قوی شود؛ هرگاه رابطه حوزه و شعر کم رنگ شده دوخسارت بی محتوایی شعر از مضامین دینی و اهل بیت و عدم بهره مندی حوزه از زبان قدرتمند شعر در بر داشته است؛ به لطف خدا در این سال های اخیر با مدیریت آیت الله اعرافی شورای شعر حوزه، ستاد راهبری شعر و ادب حوزه و مدیریت هنر و رسانه شکل گرفته است که محفل های ادبی شعر حجره و اشراق حاصل این نوع نگاه در حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه شعر و تبلیغ باید به هم گره بخورد، خاطرنشان کرد: شعر حس زیباگرایی مخاطب را متبلور می کند و مخاطب با ما همراه می شود، از سوی دیگر پیام‌ را‌ ماندگار می کند، چه کتاب های مهمی نگاشته شده که کمتر مورد مطالعه واقع می شود، اما دیوانهای شعر تا به امروز امروز ماندگار مانده است.

در ادامه نجم الدین شریعتی مجری آیینی و دینی رسانه ملی به بیان خاطرات و شخصیت آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: جنس شهید رئیسی از نوع جنس دیگر سیاستمداران نبود و نان دل و اخلاصش را خورد. قیام مردم در تشییع این شهید حاکی از اخلاص ناب آیت الله رئیسی و دیگر شهدای همراهش بود.

گفتنی است حدود دو ساعت شعرای حوزوی با زبان شعر و مدح سرایی در رثاء سیدالشهدا خدمت خواندند و شخصیت این شهید والامقام را تبیین کردند. 

 

ارسال نظرات