۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۵۹۹۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد؛

ضرورت تبلیغ و ترویج گفتمان شهدای خدمت در میان مردم

ضرورت تبلیغ و ترویج گفتمان شهدای خدمت در میان مردم
استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید گفتمان شهدای خدمت در میان مردم تبلیغ شود، چراکه در گفتمان شهید رئیسی اتکا به توانایی درونی، بهترین راه برای خنثی سازی تحریم ها بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در بیست و نهمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که صبح امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارائه روش مند مباحث دینی در سخنرانی ها اظهار داشت: باید در منابر و سخنرانی ها از پراکنده گویی پرهیز کرده و موضوع منسجم و واحدی با روش مندی خوب ارائه شود.

وی افزود: قرآن کریم در زمینه تبیین بیانی، می فرماید که سخنران باید سه ویژگی را در سخنرانی خود رعایت کند که عبارتند از این که در تبیین خود، مستند صحبت کند، قابل فهم برای مردم بوده و به صورت کاربردی و به لسان مردم تبیین شود.

سخنران این مراسم بیان داشت: فعالیت های علما اعم از آموزش و پرورش است و همانند کارگردان های فیلم و فرماندهان مجموعه ای باید مستقیم ورود کرده و در این عرصه قدم بردارند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر مردم از تبیین های علمی علما بهره مند شده و با فهم خودشان، دین الهی را درک کنند، قطعاً کلام ما میان مردم موثر بوده و اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به لزوم توجه به تبیین عینی در جامعه اظهار داشت: در این باره باید سیره علما به مردم گفته شود؛ چراکه که مردم با دیدن علما و سیره آنان، الگوبرداری کرده و سیره و منش آنان نیز علمایی خواهد شد.

وی افزود: باید حال خوب مخاطبان نیز به آنان تبیین شود؛ به عنوان مثال حال خوش و خوب مردم در ایام اربعین و مراسم های مذهبی برای آنان تبیین شود و محسنات امام حسین علیه السلام را برای آنان بیان کنیم. اگر چنین شود تاثیر گذاری خوبی خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: باید اثرات گناه و دوری از درگاه الهی و مضرات این دوری ها، به مردم گوشزد شده و مضرات گناهان بر مردم بیان شود، کمک کار بسیار خوبی برای مردم در راهنمایی به مسیر الهی خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: باید گفتمان شهدای خدمت در میان مردم تبلیغ شود. در گفتمان شهید رئیسی اتکا به توانایی درونی، بهترین راه به خنثی سازی تحریم ها است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اظهارات برخی از افراد بر علیه شهید جمهور، اظهار داشت: برخی افراد این گونه می گوید که دولت شهید رئیسی در طول سه سال گذشته کاری انجام نداده، درحالی که رهبر معظم می فرماید شهید رئیسی الگوی موفق خدمتگزاری بود.

ارسال نظرات