۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۶۱۵۵۱
آیت الله خاتمی:

رئیس جمهور منتخب دقت داشته باشد که دوباره دعوای تعهد و تخصص در کشور پیش نیاید

رئیس جمهور منتخب دقت داشته باشد که دوباره دعوای تعهد و تخصص در کشور پیش نیاید
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شاخص های اعلامی از سوی رئیس جمهور منتخب برای انتخاب مسئولان تاکید کرد: رعایت این شاخص ها بسیار خوب است؛ اما باید توجه کرد که دوباره دعوای تعهد و تخصص در کشور پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا دعوت به تقوا را محور قرار دادند و به همه توصیه فرمودند که برای خدا حریم نگه داریم تا دنیا ما را گول نزند.

وی افزود: در مباحث توحیدی شاهد هستیم که برخی از مکان ها و زمان ها با برخی دیگر از مکان ها و زمان ها متفاوت و نیز برخی از انسان ها هم با برخی از انسان ها متفاوت هستند و سید الشهدا علیه السلام با وجود این که ۱۳۸۵ سال از شهادت ایشان گذشته است؛ اما تاکنون ماندگار مانده است.

امام جمعه موقت تهران راز ماندگاری امام حسین علیه السلام را الهی بودن آن حضرت عنوان و بیان داشت: میزان ماندگاری افراد نیز به اندازه‌ای است که به خداوند نزدیک باشند. امام حسین (ع) بنا به روایات وجه الله هستند به این معنا که هیچ چیز جز خدا در زندگی ایشان وجود نداشته است.

وی با بیان این که امروز برخلاف حرف‌هایی که برخی‌ها می‌گویند که معنویت در ایران کم رنگ شده است خاطرنشان کرد: بهترین جلوه دینداری مردم، همین دهه اول محرم است و می‌بینیم که چه تعداد هیأت عزاداری برپا شده است و نیز ماه صفر و راهپیمایی اربعین از دیگر جلوه‌های معنویت مردم ایران است.

آیت الله خاتمی با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: از مقام معظم رهبری تشکر و سپاس فراوان داریم که در ۵۰ روز فقدان رئیس جمهور شهید، ایران اسلامی را به بهترین وجه مدیریت کردند و خللی در مدیریت کشور به وجود نیامد.

شرکت مردم در انتخابات، پرشور بود

وی افزود: شرکت باشکوه مردم در انتخابات پرشور و شگفتی ساز بود و در دو مرحله، ۵۵ میلیون رای از سوی مردم ایران به صندوق های رای انداخته شد که از این جهت نیز باید از این مردم تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش دشمنان برای القای ناامیدی بر مردم ایران و درخواست تحریم انتخابات توسط مردم بیان داشت: مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور پر شور خود در پای صندوق های رای، نقشه دشمنان را، نقش بر آب کرده و حضوری پر رنگ داشتند.

رای مردم، میزان و تمام کننده است

وی در توصیه ای به هواداران نامزدهای ریاست جمهوری تاکید کرد: رای مردم، میزان و تمام کننده و نشانه ای از رشد ملت و جامعه است و باید همه هواداران برای آبادانی کشور با همبستگی بیشتر، تلاش و کوشش کنند.

آیت الله خاتمی افزود: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه ملت ایران است و باید همه خدمات او برای همه مردم در نظر گرفته شود و من ضمن تبریک انتخاب رئیس جمهور منتخب فرازی از نهج‌البلاغه را به ایشان هدیه می دهم.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علیه السلام در فراز ۱۷۶ نهج البلاغه می فرماید اگر کسی بخواهد درست ریاست کند باید سعه صدر داشته باشد؛ چراکه در هر کشوری گرایشات و ذوق‌های مختلفی وجود دارد که برای کشور نیز مفید است و باید با صبر و حوصله کارها را به پیش برد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نزدیک بودن مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و با اشاره به شاخص های اعلامی از سوی رئیس جمهور منتخب برای انتخاب مسئولان تاکید کرد: رعایت این شاخص ها بسیار خوب است؛ اما باید توجه کرد که دوباره دعوای تعهد و تخصص در کشور، پیش نیاید؛ چراکه الحمدالله در این چند سال از انقلاب اسلامی این بحث مطرح شده و نتیجه مشخص است.

وی افزود: خوشبختانه امروز افراد متخصص و متعهد در کشور کم نداریم و تاکید می کنیم که مواظبت لازم صورت گیرد تا دوگانه تعهد و تخصص مطرح نشده و در کشور باب نشود.

پیشینه حجاب اسلامی زنان ما، فاطمه زهرا و زینب کبرا است

امام جمعه موقت تهران با اشاره سالروز واقعه جنایت مسجد گوهرشاد توسط رضاخان و تعیین این روز به عنوان روز عفاف و حجاب در کشور تاکید کرد: سخن من با خانم هایی که حجاب را رعایت نمی کنند این است که حجاب امروز ملت ایران حاصل خون های شهدای بسیاری است که پای این نظام و آرمان های آن ریخته شده است و خانم‌هایی که رعایت حجاب را نمی‌کنند حواسشان باشد که با این صدها شهید طرف هستند و کاری نکنند که خدای ناکرده نفرین شهدا گریبان‌گیر آنان شود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: باید زنان کشور ما زینبی زیستن را الگوی خود قرار دهند و باید فراموش نکنیم که پیشینه حجاب اسلامی ما، فاطمه زهرا و زینب کبرا علیهماالسلام است.

ارسال نظرات