۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۶۲۳۸۴
استاد حوزه علمیه:

اراده و خواست خداوند بر ماندگاری و زنده ماندن نام امام حسین است

اراده و خواست خداوند بر ماندگاری و زنده ماندن نام امام حسین است
اصفهان- حجت الاسلام خوش نظر اراده و خواست خداوند را بر ماندگاری و زنده ماندن نام امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دانست و گفت: هیچ قدرتی در دنیا توان و مقابله با این اراده الهی را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علی خوش نظر یکشنبه شب در مراسم عزاداری هیات فرهنگی مذهبی مهتدون در پارک بزرک ملت کاشان، پیاده روی اربعین حسینی را تنها مختص شیعه ندانست و گفت: اربعین مختص شیعیان نیست.

وی پیاده روی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع مذاهب مختلف دانست، گفت: امروز پیاده روی اربعین حسینی جهانی شده است و از همه ادیان از سراسر جهان در پیاده روی چندین میلیونی اربعین حسینی حضور دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره اینکه حب الحسین (ع) و اهل بیت (ع) است که مردم را با پای پیاده از مناطق مختلف جهان با مذاهب گوناگون دور هم جمع می‌کند، اظهار داشت: در اربعین میلیون‌ها نفر فریاد عدالت خواهی سر می‌دهند.

وی اراده و خواست خداوند را بر ماندگاری و زنده ماندن نام امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: هیچ قدرتی در دنیا توان و مقابله با این اراده الهی را ندارد.

به گفته وی یکی از رموز و عوامل ماندگاری نام امام حسین (ع) اراده تکوینی الهی است که نام آن حضرت باید زنده بماند.

حجت الاسلام خوش نظر با بیان اینکه در زیارت امام حسین (ع) شهادت می‌دهیم حضرت نور خدا است و دشمن تصورش این است که می‌تواند نورالهی را خاموش کند، گفت: دشمن تلاش می‌کند نام امام حسین و کربلا را نابود کند، اما تمام عالم هم نمی‌توانند نام اهل بیت (ع) را از صحنه روزگار حذف کنند، چرا که اراده الهی بر ماندگاری نام آنان است.

وی با اشاره به این به این تعبیر شهید سلیمانی که امروز کشورایران حرم امام حسین (ع) است، اظهار داشت: اگر در چهارده قرن قبل دشمن بر علیه امام حسین (ع) بود، امروز هم بر علیه ملت امام حسین (ع) توطئه می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات