۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۶۲۷۸۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

«عملیات وعده صادق ۲» بسیار متفاوت، قوی‌تر و جدی‌تر خواهد بود/ کابوس انتقام، صهیونیست ها را فراگرفته است

«عملیات وعده صادق ۲» بسیار متفاوت، قوی‌تر و جدی‌تر خواهد بود/ کابوس انتقام، صهیونیست ها را فراگرفته است
امام جمعه موقت تهران گفت: شهادت اسماعیل هنیه در تهران آخرین حلقه از جنایات باند کثیف و کودک کش رژیم صهیونیستی بود؛ ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر برای این است که رژیم کودک کش رمز بقای خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران، ۱۲ مرداد، که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت سیدالساجدین(ع)، بحث خطبه اول را درباره مسئولیت اجتماعی با توجه به صحیفه سجادیه مطرح می کنم، صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص)، میراث بزرگ، گرانبها و سازنده‌ای است که از آن حضرت برای عالم اسلام و بشریت تا قیام قیامت باقی مانده است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این کتاب را یک دریای بیکران و پر از اسرار الهی هم برای خودسازی و جامعه‌پردازی و هم برای تمدن‌سازی دانست و ادامه داد: صحیفه سجادیه نقشه راه روشن به زبان دعا، لطیف و قابل احساس و نافذ است که باید قدردان آن باشیم و امید داریم هر روز انس جامعه با صحیفه سجادیه بیشتر شود. 

امام جمعه موقت تهران با قرائت ترجمه این دعا و تأکید بر اهمیت مسئله مسئولیت های اجتماعی افراد در ارتباط با سایرین گفت: بیش از گذشته خود را مقید به انجام دقیق وظایف کنیم و هرجا قصور داریم به محضر حق، عذرخواهی کنیم در دعای ۳۸ صحیفه می خوانیم: «خدایا از تو عذرخواهی می کنم آنجایی که در حضور من به فردی ظلم شد و او را یاری نکردم».

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: امام سجاد (ع) می‌فرماید که اگر در حضور من به کسی ظلم شد و من به او یاری نکردم، آنجا که کسی به من احسان کرد و من سپاسگزاری نکردم، آنجا که کسی در حق من بدی انجام داد و عذرخواهی کرد و من عذر او را قبول نکردم، آنجا که نیازمند به من مراجعه کرد و من او را بر خود ترجیح ندادم، آنجا که حق معلمی، شاگردی، همسایگی، امام جماعت و مؤذن را به شایستگی ادا نکردم، آنجا که عیب مؤمنی را نپوشاندم و با آبروی او بازی کردم، آنجا که در معرض وسوسه قرار گرفته و به گناه آلوده شدم، عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: سپس امام سجاد (ع) ادامه می دهند: «خدایا در این موارد که گفتم و در سایر موارد در کوتاهی که نسبت به مردم و سایر مسئولیت‌هایم دچار شدم، این عذرخواهی من از روی پشیمانی است که امید دارم به واسطه این پشیمانی به این موارد و گناهان دچار نشوم. این ندامت و پشیمانی به دلیل اشتباهات خطرناکی است که به آن مبتلا شدم و تصمیم دارم که دیگر آنها را تکرار نکنم. آن را توبه قابل قبولی قرار بده.

مواظب باشیم گرفتار حق الناس نشویم

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه اول اظهار داشت: همه ما مرتبا باید با این دعا انس بگیریم و در منزل آن را بخوانیم؛ مدیران و مسئولان در ادارات باید این سرفصل‌ها را بخوانند چراکه سرفصل‌های تکان دهنده ای است تا گرفتار حق الناس نشویم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با توصیه به همه و خود به تقوای الهی، گفت: به روح شهید مقاومت فلسطین شهید اسماعیل هنیه، فواد شکر و شهید سلیمانی عرض احترام و ارادت می کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور، یادآور شد: بعد از شهادت رئیس جمهور امور کشور در شرایط معمولی اداره شد و همه امور در وقت مقرر انجام شد که این حکایت از استقرار و استحکام امور است. در هر جای دنیا اگر این اتفاق رخ داده بود، دچار مشکل می شدند. عبور با سلامت از بحران و حفظ آرامش کشور از برکات نظام اسلامی، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی و جمع امامی حکیم و ملتی با شجاع و صبور است که نتیجه آن یک نظام با صلابت است.

وی با اشاره به نقش دولتمردان دولت سیزدهم و سرپرست ریاست جمهوری ابراز داشت: نقش برجسته ای دکتر مخبر داشت که این خدمت در خاطره ملت ما می ماند و در محاسبه الهی هم قرار می گیرد؛ آقای دکتر مخبر از نماز جمعه ای‌های ما است و بی تکلف در صفوف نماز جمعه حضور می یابد و پاسخگوی مردم در نماز جمعه بود که این سیره یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی است؛ مدیران باید نماز جمعه ای باشند.

دولت سیزدهم الگویی برای دولت های بعد از خود شد

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دولت جدید در برابر خود یک الگوی پسندیده و روشن یعنی دولت سیزدهم و شهید رئیسی دارند. رهبر انقلاب برخی ویژگی های دولت سیزدهم از جمله کارآمدی، امیدواری، خوش بین بودن، احترام برای مردم، اولویت برای حل مشکلات مردم، اعتقادی واقعی به توانایی های داخلی، صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی، اهل ذکر و دعا بودن اشاره کردند. ان‌شاءالله دولت بعدی از این ویژگی ها استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اشاره ای به مراسم تحلیف دولت چهاردهم داشت و تصریح کرد: رئیس جمهور سوگند سنگین و پرمحتوایی در مجلس داشتند. مواضعی صریح، متقن، پخته و انقلابی در جلسات تنفیذ و تحلیف از رئیس جمهور شنیدیم. التزام به قانون اساسی، برنامه هفتم، سیاست های کلی نظام را اعلام کردند و از جبهه مقاومت حمایت قاطع و جدی را اعلام کردند و امیدواریم پای عهد خود بمانند و ما در تحقق این آرمان ها به وی کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به زودی با انتقام الهی روبه رو می شود، خاطرنشان کرد: شهادت اسماعیل هنیه در تهران آخرین حلقه از جنایات باند کثیف و کودک کش رژیم صهیونیستی بود؛ ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر برای این است که رژیم کودک کش رمز بقای خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی و جنگ ۱۰ ماهه جبهه مقاومت کل حیات این رژیم کثیف را به چالش کشید و تیر خلاص به قدرت بازدارندگی آن زده و در مرداب زوال افتاده است. او با این ترورها زودتر به نقطه پایان نزدیک می شود.

شهید هنیه برای مقاومت فلسطین الهام بخش تر است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با تجلیل از شخصیت اسماعیل هنیه گفت: دشمن می خواست با این ترور به روحیه مردم فلسطین و به اتحاد جبهه مقاومت آسیب وارد کند، به اتحاد ملی ایرانیان در آستانه دولت جدید خدشه وارد کند و به حیثیت ایران بزرگ ضربه وارد کند اما شهید هنیه به آرزوی شهادت رسید و شهید هنیه از حاج اسماعیل هنیه خطرناک‌تر و برای مقاومت فلسطین الهام بخش تر است.

امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: اکنون بعد از شهادت شهید هنیه، جبهه مقاومت جدی‌تر، یکپارچه‌تر و متحدتر در مسیر انتقام و خون‌خواهی قرار گرفته و نه‌تنها دچار تفرقه نشده بلکه متحد هستند برای کار بزرگ. بصیرت مردم فلسطین و خانواده شهید هنیه توطئه‌های رسانه‌ای دشمن را بر باد داد.

وی با بیان اینکه دست‌های گره‌خورده شهید هنیه با رئیس جمهور جدید ایران ساعاتی پیش از شهادت شهید هنیه، نشان اتحاد ملت ما با مقاومت فلسطین است، ابراز کرد: همه ملت منتظر انتقامی هستند که رهبر عزیزمان فرمودند. یاران امام صادق الوعد ما ان‌شاءالله «عملیات وعده صادق ۲» را بسیار متفاوت، قوی‌تر و جدی‌تر در زمان مناسب انجام خواهند داد. به آن نامردان می‌گوییم این آش را خودتان پختید. کابوس انتقام آن‌ها را فراگرفته است. حزب‌الله، دلاورمردان یمن و حشدالشعبی آماده اتفاق بزرگ هستند که در وقت خود انجام می‌شود.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات