۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۶۳۱۳۸
مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد؛

عزاداری های قم الهام بخش است/ضرورت بیداری امت اسلام و خاموش کردن شر رژیم صهیونیستی در پرتو عاشورا

عزاداری های قم الهام بخش است/ضرورت بیداری امت اسلام و خاموش کردن شر رژیم صهیونیستی در پرتو عاشورا
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در پرتو انقلاب اسلامی مشعل عزای حسین در عالم انتشار پیدا کرده است، بر ضرورت بیداری امت اسلام و خاموش کردن شر اسرائیل در پرتو عاشورا تاکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در محفل اشک و تجلیل از خادمین مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه خداوند را شاکرم که به بنده کوچک خود توفیق داد تا در جمع بزرگ و شریف و عزیز شما حضور پیدا کنم تصریح کرد: مراتب ارادت و اخلاص و ادب و سپاس خود را تقدیم همه خادمان دستگاه سالار شهیدان می نمایم.

وی افزود: به عنوان یک شهروند و به عنوان حوزه از همه افرادی که رونق بخش عزای سالار شهیدان و خادمان این دستگاه با عظمت به ویژه در همه هیئت ها و مواکب و فعالان و جوانان و زنان و بانوانی که در این دستگاه خدمت می کند و امسال این مشعل را روشن تر داشتند و این پرچم را برافراشته تر کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: از هیئت بسیار خوب و فعال و با سابقه خادم الرضا(ع) که قریب سه دهه در قم پرچم عزای امام حسین(ع) را برافراشته و از برادر عزیزم جناب آقای ناطقی مسوول هیئت و علمای همکارم که این هیئت صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه همه ما باید افتخار کنیم که در دستگاه و نهاد با عظمت پرچم دار عاشورا و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان هستیم گفت: بیش از هزار سال است که این نهاد بزرگ اجتماعی و فرهنگی و دینی و الهی و معنوی پر رونق است و این پرچم در اهتزاز است و روز به روز و سال به سال در امتزاج بیشتر قرار می گیرد و افتخار ما و شما حضور در این بارگاه عظیم و دستگاه جدید الهی است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: این نعمتی بزرگ و الهی است که باید قدر بدانیم و این تکریم هایی هم که انجام می شود نمادی از الهی است که متوجه همراهان پرچم پرافتخار عاشورا و کربلاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی کتاب کامِلُ الزّیارات کتابی با موضوع زیارت، تألیف محدث و عالم شیعه ابن قولویه قمی گفت: این کتاب از کتاب های بسیار مهم تاریخ حدیث و رجال ماست و در قرن چهارم نوشته شده است که پدر ایشان روبروی مدرسه آیت الله گلپایگانی در قم و ایشان نیز در کاظمین مدفون است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به عظمت و معتبر بودن این کتاب و معرفی بخش های مختلف آن تصریح کرد: این کتاب 107 باب دارد که غالب مطالب کتاب یعنی حدود سه چهارم آن و بیش از 600 روایت مربوط به امام حسین(ع) و یاران وی و به ویژه بیان فضیلت و کیفیت زیارت ایشان است.

وی با اشاره به مقایسه روایت مربوط به امام حسین با سایر روایت ائمه دیگر اظهارداشت: همه ائمه از قبل از عاشورا تا حضرت ولی عصر(عج) همه عزادار امام حسین(ع) هستند و همه خودشان در قله های انسانیت اما پای عزای امام حسین که برسد همه عزادار و گریه کن هستند و اینک تکلیف همه ما همانجا روشن می شود که امام حسین(ع) بالاترین مشعل الهی عاشوراست و عاشورا پرتوافکن بر همه تاریخ است و تا تاریخ تاریخ است عاشورا باقیست و هر سال هم زنده تر می شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عزای امام حسین جشنواره انسانیت است و عزای امام حسین پرچم برافراشته ارزش های الهی است خاطرنشان کرد: من هر سال خدمت دوستان عزیزمان در هیئت خادم الرضا(ع) قبل از ایام عاشورا می رسم و عرض ادب و ارادت دارم و چند بار آنجا هم عرض کرده ام که این کاری که شما می کنید کانون همه ارزش هاست. چرا؟ برای اینکه عاشورا جلوه گاه تمام معارف الهی است و کار شما کاری است در خدمت به همه مقدسات و ارزش های الهی و در جهت ارتقا فرهنگی این جامعه که بسیار سودمند و ارزش دار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پرتو انقلاب اسلامی مشعل عزای حسین در عالم انتشار پیدا کرده است و جهانی شده گفت: تازه از روسیه برمی گردم و کلیپ های عزاداری که امسال در کشور بزرگ و فدراسیون روسیه پخش می شد بسیار خیره کننده بود و بیست سی سال است که من هر سال بعد از ایام عاشورا یه گزارشی از دنیا و عزاداری دنیا می گیرم و بحمدالله می بینیم که هر سال عزا و پرچم عزاداری سالار شهیدان برافراشته تر است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از عاشورا الهام گرفت و برخاست و مردم قم پیشگام این حرکت بزرگ بودند عنوان داشت: اما همین انقلاب و عاشورا هم یاری رساند تا در گوشه گوشه عالم این ندای حسین و پرچم عزا و ایثار و فداکاری و مقاومت حسینی انتشار یابد و این افتخار از آن شماست و عزاداری های شما الهام بخش است.

وی با بیان اینکه عزاداری های قم عزاداری های نمونه و الهام بخش بوده و هرچه بیشتر هم باید همین طور باشد گفت: البته باید بدانیم این عزاداری ها باید به فریاد نسل جوان ما برسد واین عزاداری ها و مراسمات باید گره های فکری و اعتقادی و اخلاقی نسل جوان را بگشاید و راه را برای اصلاح و تعالی جامعه و نسل جوان باز کند.

آیت الله اعرافی افزود: نسل جوان عزیزی که در معرض هزار تهاجم بیگانه است با عزای سالار شهیدان به جایگاه اصلی خودش برمی گردد و امیدواریم که عزای سالار شهیدان منشا پیروزی های بزرگ تر برای نسل جوان جامعه ما، کشور ما و محور مقاومت بشود و ان شا الله در پرتو عاشورا امت اسلام بیدار شود و شر دشمنان اسلام و اسرائیل غاصب را خاموش کند.

ارسال نظرات