۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۶۵۱۲۳
گوترش:

شورای امنیت در توقف جنگ غزه شکست خورد

شورای امنیت در توقف جنگ غزه شکست خورد
دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از بی توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی، گفت که شورای امنیت در توقف درگیری‌های شدید در غزه، اوکراین و سودان شکست خورده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه‌ای گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل بدون اینکه مجازاتی متوجه‌اش باشد، به نقض تمامی قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

او به شبکه الجزیره گفت که ادعاهای رژیم اسرائیل علیه آژانس آنروا، دروغ و جعلی است.

گوترش افزود: «ما شاهد این هستیم که اسرائیل مجازات نمی‌شود و همچنین شاهد نقض مستمر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستیم، ما باید شهرک‌‌سازی و سیطره بر اراضی فلسطین یا الحاق کرانه باختری را به دست اسرائیل را به شکل قاطع رد کنیم».

دبیرکل سازمان ملل افزود: «ما نگران سیاست سیستماتیک بسیاری در اسرائیل برای تضعیف راه حل دو دولتی از طریق شهرک‌سازی هستیم، اما باید اذعان کنیم که شورای امنیت در توقف درگیری‌های شدید غزه، سودان و اوکراین شکست خورده است».

گوترش شامگاه چهارشنبه نیز گفته بود که «بنیامین نتانیاهو» پاسخ تماس‌های تلفنی او را نمی‌دهد. او گفت: «من از ماه اکتبر با نتانیاهو صحبت نکرده‌ام، زیرا او به تماس‌های من پاسخ نمی‌دهد، اما دلیلی برای صحبت نکردن با او ندارم».

ارسال نظرات