۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۶۵۳۲۷
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

سعادت انسان در بستر معرفت نسبت به پیامبر اکرم و اهل بیت شکل خواهد گرفت

سعادت انسان در بستر معرفت نسبت به پیامبر اکرم و اهل بیت شکل خواهد گرفت
سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ص) با بیان اینکه سعادت انسان در بستر معرفت نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و الگوپذیری از آموزه‌ها و فضائل ایشان شکل می‌گیرد، گفت: وحدت از آموزه‌های نبی گرامی اسلام است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم حسینی اراکی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: لازم است معرفت خود را نسبت به رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت(ع) افزایش دهیم چرا که طبق روایت سعادت انسان در بستر معرفت شکل خواهد گرفت.

وی گفت: سبقت انسان های معمولی تنها در بعضی امور است اما رسول گرامی اسلام(ص) در تمامی امور در میان انسان‌ها در درجه اول قرار دارند و در تمامی کمالات نسبت به همه مخلوقات عالم اول است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی اراکی افزود: وقتی خداوند عقل را خلق نمود تنها یک جز آن را در میان دیگر مخلوقات قرار داده و ۹۹ درصد آن مختص نبی گرامی اسلام است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اولین مخلوق خداوند در این عالم هستی وجود مبارک رسول گرامی اسلامی است و دیگر مخلوقات از نور وجودی حضرت به وجود آمده‌اند.

وی تأکید کرد: ظاهر جسم نبی گرامی اسلام(ص) ظاهر بشری است اما باطن حضرات معصومین لاهوتی و عرشی است و برای رساندن بشریت به عرش به زمین آمده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ حسینی اراکی یادآور شد: خداوند معلم و مربی مستقیم پیامبر اسلام(ص) است و مقرر شد عالی‌ترین و جامع‌ترین دین خداوند را به مردم ابلاغ کنند.

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه گفت: رسول گرامی اسلام(ص) بنیان‌گذار تمدن و مکتبی بودند که قرار است در جهان گسترش پیدا کند، به همین خاطر وجود نبی گرامی اسلام بر تمامی جهانیان هم مقدم و هم اولویت دارد.

وی افزود: نبی گرامی اسلام نزدیک‌ترین انسان به درگاه الهی در این عالم هستی است و هیچ‌کس نتوانست در این عالم به این درجه برسد و حضرت به مقامی رسیدند که هیچ مخلوقی نتوانست به این مقام برسد.

حجت‌الاسلام‌ حسینی اراکی خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام(ص) ۱۲۰ بار معراج داشته که ۱۱۸ مرتبه به‌صورت روحانی و دومرتبه به‌صورت جسمانی بوده است.

وی تأکید کرد: از فضائل نبی گرامی اسلام(ص) و دیگر اهل‌بیت(ع) داشتن یقین و باور حقیقی تمام‌عیار نسبت به خداوند و داشتن رحمت و محبت به مخلوقات است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: وحدت بین مسلمین، مؤمنین، و وحدت بین ادیان از آموزه‌های نبی گرامی اسلام در جامعه اسلامی است و داشتن وحدت یکی از جلوه‌های رحمانی حضرت است.

وی در پایان گفت: حسن خلق و سخاوت نفس از دیگر فضائل نبی گرامی اسلام(ص) است که باید این فضائل در جامعه اسلامی برای انسان‌ها الگو شود.

ارسال نظرات