۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۶۵۴۴۸
امام جمعه ساوجبلاغ:

حل مشکل راه های روستایی همواره مورد بی مهری مسئولان استانی بوده است

حل مشکل راه های روستایی همواره مورد بی مهری مسئولان استانی بوده است
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نهاد نماز جمعه در کنار سبک زندگی دینی در راستای حل مشکلات مردم گام برداشته است، از مشکل راه های روستایی منطقه ساوجبلاغ سخن گفت.

حجت الاسلام روح الله مختاری، امام جمعه ساوجبلاغ البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تریبون نماز جمعه، همواره محل بیان مطالبات مردمی بوده است، اظهار کرد: این نهاد مقدس و دینی در شهرستان ساوجبلاغ نیز همیشه در کنار توسعه سبک زندگی دینی و نشاط معنوی و روحیه انقلابی، در راستای حل مشکلات مردم گام برداشته است. بیشترین توقع و انتظار مردم در میان مسئولان برای حل مشکلات، از امام جمعه است، چرا که مردم همیشه، در بدو امر به روحانیون پناه می آورند.

وی با بیان اینکه مردم متدین و عزیز شهرستان ساوجبلاغ با برخی از مشکلات، دست و پنجه نرم می کنند که البته همواره از سوی مسئولان برای حل این مشکلات، تلاش های خوبی صورت گرفته است، گفت: یکی از مشکلاتی که متوجه شهرستان ساوجبلاغ است، ولی از سوی مسئولان استانی، تقریبا همیشه شاهد کوتاهی برای حل آن هستیم، موضوع راه های روستایی است. موضوعی بسیار طولانی مدت که با وجود پیگیری های مکرر مردم و مسئولان این شهرستان و تذکرها و پیگیری های مکرر ما در ستاد نماز جمعه، همچنان باقی است.

 امام جمعه ساوجبلاغ البرز اضافه کرد: برخی از راه های روستایی در این شهرستان نیازمند تجهیز و توسعه و تعریض هستند. این موضوع به دلیل اینکه، ساوجبلاغ، همیشه محل تردد جمعیت زیادی از مسافران خارج از استان و شهرستان، است، نگران کننده تر شده. این واقعیت را هم باید گفت که گاهی برخی از مردم عزیز به دلیل همین مشکلات در حوزه راه، جان باختند. واقعا تاسف آور است که عزیزی به دلیل مشکل در حوزه راه، جان خود را از دست بدهد.

 وی در ادامه به موضوع کم توجهی مسئولان به حوزه اولویت بندی و رعایت عدالت در تخصیص بودجه ها اشاره کرد و گفت: برخی از روستاها در شهرستان ساوجبلاغ، 10 هزار نفر جمعیت دارند ولی ساکنان آن دچار مشکلات بسیاری در حوزه راه هستند، این درحالی است که راه برخی از روستاهایی که حدود 200 نفر جمعیت بیشتر ندارند و همین روستاها در زمستان، کمتر از 50 نفر جمعیت دارند، اصلاح شده است. این دسته از روستاها عمدتا روستاهای خوش آب و هوا هستند. البته ما با ایجاد و توسعه راه مناسبت برای مردم در هر گوشه ای از کشور خوشحال می شویم ولی این بی عدالتی و کم توجهی به اولویت ها بسیار ناراحت کننده است.

حجت الاسلام مختاری در ادامه با بیان اینکه مردم همیشه با رعایت سلسله مراتب اقدام می کنند و ما نیز در ستاد نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ، مقید به رعایت این موضوع هستیم، اظهار کرد: ولی وقتی پیگیری های مردمی و ما، به جایی نرسیده است، ناگزیز از ظرفیت نماز جمعه استفاده کرده ایم. مردم از ما توقع و انتظار دارند. ما هم تلاش می کنیم و هم در جلسات با مسئولان و هم گاهی در تریبون نماز جمعه، برای حل اساسی مشکل راه های روستایی، اقدام می کنیم، ولی اقدام خاص و اساسی از سوی مسئولان به ویژه در سطح استان در زمینه حل معضل راه های روستایی، صورت نگرفته است.

 امام جمعه ساوجبلاغ البرز ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ، 84 روستا دارد که حداقل 40 درصد از آنها مشکل جدی در حوزه راه دارند. چرا روستاهایی که پر جمعیت و پر تردد هستند، از سوی مسئولان نایده گرفته می شوند. حل مشکلات راه در برخی از روستاها دو، سه میلیارد بودجه نیاز دارد، و در روستاهای دیگر، حدود نه، ده میلیارد بودجه لازم دارند. این نکته را باید بگویم که به برکت انقلاب اسلامی، حل مشکلات راه ها و توسعه جاده ها در سراسر کشور فراگیر شده است. بنده زمانی در یکی از شهرهای استان هرمزگان، امام جمعه بودم، حقیقتا برخی از مشکلاتی که ما در شهرستان ساوجبلاغ که در همسایگی پایتخت کشورمان است، نداشتیم. این مشکل، به همان موضوع توجه نکردن به اولویت ها برمی گردد.

ارسال نظرات