۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۶۵۹۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

انقلاب اسلامی از برکات هجرت حضرت معصومه به شهر قم است

انقلاب اسلامی از برکات هجرت حضرت معصومه به شهر قم است
سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه در سالروز ورود بانوی کرامت به شهر قم این سفر را دارای آثار و برکات بیشماری برشمرد و انقلاب این را بزرگترین ثمره این هجرت دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم بانوی کرامت به مناسبت سالروز ورودحضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم گفت: یکی از کلماتی که در دعای کمیل و جوشن زیاد خوانده اید ستار العیوب بودن خداوند به معنای پرده انداختن و پوشاندن عیوب است. اگر مردم از کارهایی یکدیگر باخبر شوند سنگ روی سنگ بند نمی شود. در روایت داریم که اگر مردم از کارهای پنهان همدیگر خبر داشتند همدیگر را دفن نمی‌کردند؛ افراد زیادی در تاریخ بودند که گذشته خوبی نداشتند و بعد مسلمان شدند و در جنگ‌ها شهید شدند.

وی با بیان اینکه توبه موجب مخفی شدن و از بین رفتن عیوب می شود، افزود: خداوند چتری به نام "ستارالعیوب" و پوشاندن گناهان دارد، در مفاتیح می فرماید "یا من اظهر الجمیل" یعنی خدا زیبایی ها و خوبی را ظاهر و آشکار می کند اما همین خداوند "سترالقبیح" هم هست یعنی پوشاننده گناهان است و این از صفات بسیار مهم خدای تبارک و تعالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه توبه واقعی گناه را نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز می پوشاند و از پرونده اعمال خارج می کند، ابراز داشت: در برخی از روایات در رابطه با توبه واقعی آمده است کسی که توبه کند و دیگر به سمت آن گناه نرود خداوند بگونه ای عمل می کند که نه تنها ملائکه موکل و ثبت کننده اعمال بلکه اعضاء و جوارح انسان نیز آن گناه را فراموش می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: چه کنیم خداوند پرده بر گناهان ما بیندازد، در روایتی از پیامبر اینگونه حضرت فرمودند که آبروی دیگران را حفظ کنید تا خداوند آبروی شما را حفظ نماید لذا بسیار مواظبت کنیم با ابزارهای روز و فضای مجازی بگونه ای عمل نشود که آبروی انسانی در روی کره خاکی از بین برود. الان متأسفانه برعکس شده و طرف دنبال این است که یکی خطا کند و از آن کلیپ درست کند و در فضای مجازی پخش کند؛ بنابراین اگر آبروی افراد را بریزیم خدا هم عیوب ما را نمی‌پوشاند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: کسی که زبانش را حفظ کند، خشمش را کنترل کند، مومنی را در تهیه وسایل زندگی و کم کردن فاصله طبقاتی یاری رساند، مورد رحمت و ستارالعیوب بودن خداوند قرار می گیرد.امروز اسباب عصبانیت زیاد شده و مؤمن کسی است که خشم خود را کنترل کند.

وی  با اشاره به سالروز ورود کریمه اهل بیت(س) به شهر قم خاطرنشان کرد: اولین هجرت و کوچ در اسلام توسط جعفر بن ابی‌طالب اتفاق افتاد که به همراه جمعی از مسلمانان به‌خاطر ترس از مشرکین و خطر ترور از مکه به حبشه مهاجرت کرد و با وجود اینکه بعد از هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه می‌توانست به مدینه برگردد؛ ولی برای تبلیغ اسلام ۱۵ سال در حبشه ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: جزئیات زندگانی حضرت معصومه در تاریخ ذکر نشده ولی انتخاب قم برای ایشان یک انتخاب حساب شده بود و ایشان مثل فردایی به قم وارد شدند و باعث برکاتی برای این شهر شد ورود حضرت معصومه به شهر قم برکات زیادی از جمله رشد وشکوفایی محدثین، علماء بزرگ در طول تاریخ و‌جرقه انقلاب از شهر مقدس قم می باشد.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات