۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۶۷۳۸۵
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس تأکید کرد؛

لزوم اهتمام هیئت امنای مدارس علمیه خواهران برای احیای موقوفات

لزوم اهتمام هیئت امنای مدارس علمیه خواهران برای احیای موقوفات
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری گفت: تاکید مدیریت حوزه علمیه خواهران بر مدرسه محوری است به این معنا که مدارس تقویت شده و استقلال خود را حفظ کنند و از نظر مالی به مدیریت های استانی وابسته نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در نشست سالانه اعضای هیأت امنای حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: اهتمام نماینده مقام معظم رهبری در فارس به رشد و ارتقای جایگاه حوزه علمیه خواهران، قابل تقدیر است. 

وی ادامه داد: تاکید مدیریت حوزه علمیه خواهران بر مدرسه محوری است به این معنا که مدارس تقویت شده و استقلال خود را حفظ کنند و از نظر مالی به مدیریت های استانی وابسته نباشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس اظهار داشت: موقوفات و منابع پایدار هر مدرسه ای به خودش واگذار شده تا به مدیریت استانی نیاز نداشته باشد و به تعبیری مدرسه علمیه روی پای خودش بایستد.

وی افزود: هیأت امنای مدارس علمیه در زمینه احیای موقوقات و ایجاد منابع پایدار مالی باید اهتمام لازم را داشته باشند. بحمدالله در استان فارس حوزه های علمیه دارای موقوفات زیادی بوده اند که امروز بخش اعظمی از آن در اختیار حوزه های علمیه نیست که با تلاش و پی گیری باید احیاء شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری خاطرنشان کرد: دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران در راستای رسالت تربیتی که دارند می توانند مدرسه و مراکز فرهنگی تاسیس کنند و هیأت امنای حوزه در این زمینه باید همکاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهید سید حسن نصرالله، به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و ضاحیه بیروت اشاره کرد و گفت: خون این شهدای والا مقام درخت تنومند مقاومت را تقویت می کند و در نهایت منجر به نابودی رژیم پلید اسرائیل خواهد شد.

ارسال نظرات