۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۶۷۵۳۵

بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه در محکومیت توهین یک روزنامه به آیت الله میرباقری

بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه در محکومیت توهین یک روزنامه به آیت الله میرباقری
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت توهین یکی از روزنامه‌ها به آیت الله میرباقری، تصریح کرد: از هیأت نظارت بر مطبوعات می‌خواهیم که در صورت عدم عذرخواهی مدیر مسئول آن روزنامه اقدامات جدی و بازدارنده‌ای را نسبت به آن روزنامه و دست اندرکاران هتاک آن اعمال کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای توهین یکی از روزنامه های رسمی به آیت الله میرباقری را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا»(۶۰ احزاب).

ترجمه: اگر منافقان و بیماردلان و آنها که مردم را از دشمن می ترسانند و اخبار آن را در شهر منتشر می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند.

روزنامه هم میهن به مدیر مسئولی غلامحسین کرباسچی در صفحه اول خود با انتشار عکس آیت الله سید محمد مهدی میرباقری دامت برکاته ایشان را «تئوریسین جنگ» معرفی کرده و سپس در صفحات بعدی روزنامه در قالب نقد برخی از افراد معلوم الحال، به عقده گشایی از این دانشمند ژرف اندیش حوزه دین پرداخته است.

از منظر این روزنامه جرم حضرت استاد میرباقری این بوده که در تبیین مبانی دین، قرآن و سنت معصومین علیهم السلام را منبع و مرجع تحلیل خود قرار داده است.

در فرهنگ اسلام، مقاومت در مقابل طاغوت و ظلم ستمگران و دفاع از اسلام و امت اسلامی، نه تنها یک ارزش بلکه یک تکلیف الهی است و سختی ها، مشکلات و هزینه های پیش روی آن سبب روآوری به سمت سازش و تسلیم در مقابل دشمنان نمی شود علاوه بر اینکه تجربه ثابت کرده که هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است چه این که دشمنان خونخوار در طول تاریخ انقلاب هر جا نقطه ضعفی دیدند بیشتر پیشروی کردند و جز به تاراج ثروت کشور و تحقیر و تذلیل مردم راضی نمی شوند و مترصدند که از کوچکترین روزنه نقطه ضعف در جبهه مؤمنان به آنها ضربه بزنند.

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم توهین وقیح روزنامه هم میهن که در قامت یکی از مرجفون این دوران پیوسته مردم را از دشمن می ترساند_ به یکی از استوانه های ارزشمند حوزه های علمیه را به شدت محکوم می کند و از هیأت نظارت بر مطبوعات و مسئولان ذی ربط می خواهد که در صورت عدم عذرخواهی مدیر مسئول آن روزنامه، اقدامات جدی و بازدارنده ای را نسبت به آن روزنامه و دست اندرکاران هتاک آن اعمال نمایند.

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

ارسال نظرات