۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۷۷۱۸۰
مدیر حوزه علمیه همدان:

بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی تقویت حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه همدان، علما و روحانیون را وارثان انبیا الهی دانست و گفت: طلاب و روحانیون باید با پیروی از انبیا و اولیا آماده یاری دین خدا باشند.
فيضيه مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله موسوی، مدیر حوزه علمیه همدان، امروز در گردهمایی طلاب و فضلای استان همدان که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر(ص) و ولادت امام صادق(ع)، به حوادث بعد از انتخابات و فتنه های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: ماهیت این جریان پس از چندین ماه، با تدبیر رهبری، پشتیبانی مراجع تقلید و علما، بصیرت و حضور پرشور مردم در نهم دی‌ ‌و 22 بهمن‌ بر‌ملا شد.

وی بیان داشت: برخی‌ها نقشه کشیده بودند که انقلاب اسلامی را با اختلافات داخلی از بین ببرند؛ اما قدرت لایزال الهی، تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مراجع، مانع عملیاتی شدن اندیشه‌های شوم آنان شد و اگر بصیرت و استقامت علما و مراجع و بزرگان نبود چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

این استاد حوزه علیمه همدان، در ادامه با قدردانی از مواضع صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در حوادث اخیر ابراز داشت: این مرجع تقلید در فتنه های اخیر مواضع شجاعانه ای را اتخاذ کرد و با روشنگری های خود جامعه را به بصیرت رساند.

مدیر حوزه علمیه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایتی علما را وارثان انبیا الهی دانست و گفت: طلاب و روحانیون باید با تاسی به انبیا و اولیا و همچنین بزرگان آماده یاری دادن دین خدا باشند.

وی تزکیه نفس، تلاش، توکل، اخلاص، تقوا و خود سازی را از‌ ویژگی های طلاب دانست و افزود: تا زمانی که طلاب خودشان را تزکیه نکنند موفق نخواهند شد دیگران را به سوی معارف اسلام و دین خدا دعوت کنند.

آیت الله موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در مسائل فرهنگی و علمی، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را تقویت حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: تا قبل از دولت نهم توجه چندانی به حوزه‌های علمیه نمی شد؛‌ از این رو در این دولت با تلاش دولتمردان وضعیت توجه به حوزه‌های علمیه بهتر شد؛ اما هنوز نیز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه گزارشی از اقدامات و فعالیت های حوزه علمیه همدان ارائه کرد و گفت: اگر زیر بنای حوزه های علمیه استان ها درست و تقویت شد در سایه آن امور فرهنگی استان ها نیز ترقی پیدا خواهد کرد.

آیت الله موسوی بیان داشت: امروز مراکز علمی و دانشگاهی به روحانی فاضل و فرهیخته نیاز مبرم دارند و طلاب باید دروس خود را با کیفیت خوبی بخوانند و پایه های علمی و اخلاقی خود را تقویت و مستحکم کنند. /924/پ202/س
ارسال نظرات