۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۷۷۱۸۴
امام جمعه همدان:

طلاب و روحانیان طلایه‌دار سعادت اجتماعی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان تأکید کرد: امروزه دنیا از حوزه‌های علمیه انتظارات فراوانی دارند و طلاب و روحانیان با توجه به اقبال جهانی به معنویات، باید به نیازهای جامعه جهانی پاسخ دهند.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان، روز پنج شنبه در گردهمایی طلاب و فضلای استان همدان که با حضور آیت الله نوری همدانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر(ص) و ولادت امام صادق(ع)، به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب و تاثیرات این پیر فرزانه در پیشرفت حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: به برکت رهبری های پیامبرگونه امام راحل، خون شهدا و زحمات علما و مراجع، امروز طلاب و روحانیان در اوج عزت و سرافرازی به سر می برند و باید قدر خود را بدانند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مادی و معیشتی طلاب و روحانیون بیان داشت: هرچند طلاب و روحانیون دارای مشکلات متعددی هستند؛ اما باید با تآسی به انبیا و اولیا الهی این مشکلات را تحمل کنند.

امام جمعه همدان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در راه نجات و هدایت امت خود متحمل زحمات و مرارت‌های فراوانی شد و طلاب به عنوان وارثان انبیا باید به این موضوع توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که طلاب و روحانیون طلایه داران سعادت جامعه بشری هستند، تأکید کرد: طلاب و روحانیان باید قدر سربازی امام عصر(عج) شاگردی مکتب امام صادق(ع) و جایگاه والای خود را بدانند.

وی تزکیه و تهذیب، اخلاص و تقوا و آمادگی همه جانبه را از ویژگی های طلاب دانست و تأکید کرد: امروزه دنیا از حوزه‌های علمیه انتظارات فراوانی دارند و با توجه به اقبال جهانی به معنویات، طلاب و روحانیان باید به نیازهای جامعه جهانی پاسخ دهند. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های جهانی و بین المللی ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی آوازه شیعه در دنیا طنین‌انداز شده است؛ از این رو باید از این فرصت طلایی برای نشر معارف شیعی و اسلامی استفاده کرد.

این استاد حوزه علیمه همدان، در ادامه با بیان این‌که حضرت آیت الله نوری همدانی از پیشگامان و پیشتازان انقلاب هست، از مواضع صریح این مرجع تقلید در حوادث بعد از انتخابات قدردانی کرد و بیان داشت: این مرجع تقلید در فتنه های اخیر مواضع شجاعانه ای را اتخاذ کرد و ما به سبب این مواضع از این عالم بصیر قدردانی می کنیم./924/ پ202/س

ارسال نظرات