۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۷۷۱۹۴
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

رسانه ها آزادی‌های مذهبی اهل سنت ایران را به جهان اسلام نشان دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از رسانه‌ها خواست تا حضور چشمگیر و بسیار خوب علمای شیعه و سنی را در هفته وحدت به خوبی به تصویر بکشند.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز و نماينده مردم تهران در مجلس حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز و نماينده مردم تهران در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش بزرگ قرآن، وحدت، بصیرت در مسجد الزهراء شهرک آزادگان زاهدان، با تشکر از حضور علمای اهل سنت و شیعه در مساجد یکدیگر برای برگزاری مجالس مشترک وحدت، اظهار داشت: این حضور نشانه ای از وحدت و همدلی است، ای کاش این صحنه ها را بتوانیم از طریق صدا و سیما و رسانه ها به جهان اسلام نشان دهیم تا سایر کشورهای دنیا هم شاهد حضور مشترک برادران تشیع و تسنن در کشور جمهوری اسلامی ایران باشند .

وی، افزود: چرا که آنچه انعکاس بیرونی دارد غیر از این است، این تقریب و همراهی که در میان مسلمانان در ایران وجود دارد موجب خشم دشمنان اسلام و مسلمین است .

حجت الاسلام مصباحی مقدم، گفت: دشمنان اسلام چنین وحدت و همراهی را بر نمی تابند به همین علت بهانه های مختلفی برای ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان پیدا می کنند و بعد خودشان هم به نظاره می نشینند .

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به اقدامات تروریستی و صحنه های تروری که در عراق و افغانستان صورت می گیرد، گفت: اینها جزء توطئه های آمریکا و اسرائیل چیز دیگری نیست و قصد آنها ایجاد شکاف و درگیری و اختلاف است .

وی، اضافه کرد: این اتفاقات نشان می دهد که وحدت اسلامی دشمن شکن است و موجب تلخ کامی دشمنان اسلام می شود و اگر مسلمانان با یکدیگر متحد و متفق باشند پیروزی با آنهاست .

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، تأکید داشت: نزدیکی شیعه و سنی موجب می شود که بسیاری از سوء تفاهمات و بدبینی ها و القائات غلطی که ممکن است بوجود آمده باشد برطرف شده و بسیاری از اختلافات حل شود .

حجت الاسلام مصباحی مقدم، با اشاره به برخی سوء برداشتهایی که بین شیعه و سنی وجود دارد، تصریح کرد: دوری باعث می شود که شیعه و سنی بعضی اوقات برداشتهای بد نسبت به هم داشته باشند .

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه، اهل سنت مکرر محبت خود را به اهل بیت (ع) اعلام داشته اند و مودت آنها در دلشان وجود دارد، تصریح کرد: باید میان علمای اسلام مباحث علمی و دوستانه در فهم قرآن و سنت پیامبر (ص) برقرار باشد .

وی، افزود: خوشبختانه بر اثر وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی این بستر فراهم شده است و جلساتی نیز برگزار شده است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه، نظام مقدس جمهوری اسلامی، میدان فعالیت گسترده ای به برادران اهل سنت داده، خصوصاً در مناطقی که اکثریت هستند و یا حضور بیشتری دارند، گفت: مساجد و اجتماعات بزرگی که اهل سنت ایران دارند را مردم جهان اسلام خبر ندارند و فکر می کنند ایران اهل سنت ندارد و اگر هم اطلاعی دارند فکر می کنند اهل سنت در ایران مسجد، نمازجمعه و جماعت و حوزه علمیه ندارند .

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی، ادامه داد: این در اثر آن است که ما و آنها از یکدیگر دوریم و وقتی که از ما دور باشند خبر ندارند که مردم شیعه و سنی ما با هم روابط خیلی خوبی دارند .

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، تأکید کرد: اینها را باید انعکاس داد و منتشر کرد و بصورت تصویری نیز مستند کرد و در کشورهای اسلامی نشان داد و به نمایش گذاشت .

وی، تصریح کرد: این کار اثر مثبتی دارد که کشورهای اسلامی با هم گره بخورند و مطلع شوند .

نماینده مردم تهران در مجلس، با تأکید بر اینکه، باید نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را قدر بدانیم که موجب شده تا ما با هم برادر و به هم نزدیک شویم، خاطر نشان کرد: باید با تمام وجود نظام اسلامی را پاس بداریم و در برابر دشمنان اسلام هوشمندانه و خردامندانه بیایستیم و توطئه های آنها را نقش بر آب کنیم ./940/پ202/ص
ارسال نظرات